כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המתיחות הביטחונית נמשכת

צפו: עוד לילה של עימותים קשים במספר מוקדים במזרח ירושלים

לילה שביעי ברציפות של עימותים כמעט בכל השכונות במזרח ירושלים, פעילים אסלאמיים קוראים לשביתה כללית מחר במזרח העיר, מה שעשוי להבעיר את השטח עוד יותר. בשעה זו עימותים עם כוחות משטרה שכוללים יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות | עד כה 7 עצורים

צפו: עוד לילה של עימותים קשים במספר מוקדים במזרח ירושלים
כוחות משטרה במזרח ירושלים צילום: דוברות המשטרה

כמו בכל לילה בשבוע וחצי האחרון, גם הלילה (רביעי) עימותים קשים מתרחשים במספר מוקדים במזרח ירושלים, הערב העימותים מתמקדים בעיקר בשכונת עיסאוויה, שועפאט ואבו דיס, משטרת ירושלים נערכה מבעוד מועד לקראת המהומות, והכוחות נערכו מחוץ לשכונות עם צוותים רבים של יס"מ ומג"ב, בנוסף מסוק משטרתי הועלה לאוויר.

לעיסאוויה נכנסו הכוחות עם רכב המכת"זית שבהמשך הושלך לעברו בקבוק תבערה שהתלקח, אך ב"ה ללא נפגעים והכוח ממשיך לפעול בשכונה בכדי להשיב את השקט לאזור.

מוקדם יותר צעירים פלסטינים ניסו ליצור עימותים גם בשכונת ואדי ג'וז הסמוכה לשייח ג'ראח (שמעון הצדיק) ולשכונות החרדיות, אך המשטרה הצליחה להחזיר את השקט למקום בתוך זמן קצר. בנוסף כוח מסתערבים של המשטרה ביצע בשכונה מעצר של צעירה שחשודה בתכנון המהומות.

בשעות אחר הצהריים כוח גדול של משטרה נכנס גם לשכונת א'טור מצפון להר הזיתים ועצר במקום שתי צעירות החשדות בפעילות טרור, הכוח הותקף בידי צעירים וכשיצא השקט חזר למקום.

לאחר תפילת הערב במסגדים בשכונת שועפאט, הכריז המופתי על שביתה כללית מחר, כאות הזדהות עם המחבלים שחוסלו הבוקר בג'נין, בנוסף פעילים אסלאמיים קוראים לשביתה כללית מחר בכל מזרח ירושלים, מה שעשוי להבעיר את האזור עוד יותר, אך מניסיון העבר כלל לא בטוח שהסוחרים יישמעו לשביתה ויפתחו כרגיל.

עד כה עצרה הערב המשטרה במזרח ירושלים 4 חשודים שיידו אבנים בשני מוקדים שונים לעבר הכוחות. 

מהומות בירושלים מתיחות ביטחונית מזרח ירושלים גל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד