ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

האדמו"ר מויז'ניץ בעד אבוטבול: "בית שמש על המאזניים"

משה אבוטבול ביקר אצל האדמו"ר מויז'ניץ וקיבל חיזוק: "אתה תיבחר שוב" • ישראל אייכלר: "בית שמש תכריע את מלחמת הקיום של הציבור החרדי"

צילום: יהושע פרוכטר
צילום: יהושע פרוכטר



אמש, (מוצ"ש), לאחר הטיש הגדול ושמחת בית השואבה שנערכו אמש במוצאי שבת במרכז חסידי ויזניץ ברחוב עזרא בבני ברק, התכבד ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול להכנס לחדרו של כ"ק אדמו"ר מויזניץ שליט"א, כשעמו נכנסו גם עסקני החסידות בבית שמש.

במעמד קרא האדמו"ר לכל הנוכחים לצאת ולפעול למען בחירתו של אבוטבול לקדנציה נוספת בראשות עיריית בית שמש, בהזכירו כי המערכה בבית שמש היא גורלית ביותר לעתידה של בית שמש, ולכך כל אברך צריך לפעול ולעשות, "לא לוותר על אף אחד, כולם צריכים להצטרף ללגיונו של מלך, ולעשות למען עתידה של בית שמש כעיר של תורה ויהדות", אמר האדמו"ר.

במהלך השיחה סיפר האדמו"ר כי מסופר שבדורות עברו היה פעם מקרה קשה של פדיון שבויים, ועסקני המקום פנו אל שני הצדיקים שהיו באותה עיר. אחד הצדיקים קם ואמר כי הוא נותן את כל עבודתו ותורתו למען הצלת היהודי. נענה לעומתו הצדיק השני ואמר, עכשיו זה לא הזמן לתת זכויות, עכשיו זה הזמן לעשות מעשים, לעבור מבית לבית ולאסוף כסף עבור מצוות פדיון שבויים.

"הזמן עכשיו מחייב את כולנו", הטעים האדמו"ר, "בית שמש נמצאת על כף המאזנים, ולכך על כל אחד מוטל לא רק להצביע בבחירות עבור משה אבוטבול, אלא לעשות הכל למען בחירתו, ומי שיש ברשותו רכב שיתרום את רכבו למען הצלחת המערכה".

האדמו"ר גם הוסיף שיש חובה של הכרת הטוב על פועלו של ראש העיר למען כלל התושבים, והדגיש כי חכמינו הכבירו בחשיבות הכרת הטוב, ואף אמרו כי לוחות הברית מתחילות ב'אנכי ה' אלקיך אשר הוציאתך מארץ מצרים', ולא ב'אני בראתיך', כדי להראות את הכרת הטוב של בני ישראל על הניסים שעשה להם הקב"ה במצרים.

האדמו"ר הוסיף כי גם האלשיך שהנס של 'קבלת התורה מאהבה' בימי מרדכי ואסתר גם היה מכוח הכרת הטוב, שאחר שאחשוורוש נזכר כי לא גמל חסד למרדכי היהודי אשר הצילו מי מבקשי רעתו, התגלגל כל הנס של חג הפורים.

מעניין לציין כי הביקור נערך ביום האושפיזין של משה רבינו, ובביקור הזכיר האדמו"ר כי שמו של ראש עיריית בית שמש הוא משה כשמו של בעל האושפיזין.

מיד נענה ראש העיר ואמר כי האדמו"ר הזכיר בטיש שראשי התיבות של משה זה 'מה שהיה הוא שיהיה'. "אכן אכן", הוסיף האדמו"ר בחיוך, "מה שהיה הוא שיהיה, וגם אתה תבחר שוב לראשות העיר בבית שמש".

אייכלר: "בית שמש תכריע את המאבק על הקיום החרדי"

היום (א') ביקר ח"כ ישראל אייכלר בסוכתו של ראש עירית בית שמש משה אבוטבול.

ראש העיר פרס את פעילותו בקדנציה האחרונה עבור כל תושבי העיר הוותיקה והשכונות החדשות, ללא הבדל דעה או מוצא או שבט. "כולם קיבלו שירות מכל הלב", אמר.

אייכלר, מצידו, אמר כי הוא רואה חשיבות גורלית למערכה בבית שמש: "המאבק בבית שמש יכריע את מלחמת הקיום של היהדות הנאמנה במדינה", אמר. "זה שני עשורים שמשטר הרשע, מונע בכוח הזרוע המשפטית בניית קורת גג לזוגות צערים בבית שמש. לכן המאבק נגד אבוטבול הוא מלחמה נגד היהדות החרדית על כל עדותיה. אם בית שמש תיפול, לא רק שמצוקת הדיור תגבר אלא שכל אויבי היהדות בממשלה ובכנסת ימשיכו לעקור את כל זכויות האדם החרדי".

לדברי אייכלר, בית שמש הפכה למעוז החרדי האחרון בעיני לפיד ובנט. "כל הציבור החרדי חייב להתגייס למאבק הצלה, שמתמקד בבית שמש אבל השלכותיו יהיו בכל הארץ", אמר.
בית שמש אבוטבול ויזניץ אייכלר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד