כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האם ארה"ב תגיב

אזרח אמריקאי נהרג בהתקפות מל"טים של משמרות המהפכה

אזרח אמריקאי, נהרג בהתקפות הטילים והמל"טים של משמרות המהפכה נגד מוצבים של קבוצות כורדיות המתנגדות לאיראן בכורדיסטן העיראקית. מחמודזאדה חי בארה"ב מאז שנות ה-90. תמונת הדרכון שלו פורסמה

אזרח אמריקאי נהרג בהתקפות מל"טים של משמרות המהפכה
מקום נפילת הטילים צילום: צילום מסך

לפחות 13 הרוגים ועוד כ-60 פצועים לאחר מתקפות איראניות באזור כורדיסטאן שבעיראק אתמול (רביעי) האחרון, כך דווחה, סוכנות הידיעות העיראקית הרשמית.

ערוץ הטלוויזיה Iran International דיווח, כי אזרח ארה"ב בשם עומר מחמודזאדה, נהרג בהתקפות הטילים והמל"טים של משמרות המהפכה נגד מוצבים של קבוצות כורדיות המתנגדות לאיראן בכורדיסטן העיראקית. מחמודזאדה חי בארה"ב מאז שנות ה-90. תמונה של הדרכון של עומר מחמודזאדה שנהרג פורסמה בחשבון הטוויטר של הערוץ.

אתמול דיווחה, סוכנות הידיעות הרשמית בעיראק כי קטיושות נחתו בסמוך לבניין הפרלמנט שבבירה בגדאד. כוחות הביטחון מסרו כי חיילים נפצעו, כמו כן התקיימו עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון על רקע קיום ישיבת פרלמנט ראשונה מזה חודשים, ובחלק מהדיווחים נמסר כי נשמעו קולות ירי במקום. כזכור, פעילות הפרלמנט הושבתה בעקבות העימותים החמושים שהתקיימו באזור בחודשים האחרונים וברקע המשבר הפוליטי שחווה המדינה מאז הבחירות האחרונות.

צילום הדרכון של האזרח שנהרג

משרד החוץ העיראקי הודיע כי שגריר איראן במדינה זומן לבירור דחוף ונמסרה לו "הודעת מחאה חריפה" בעקבות המתקפות על אזור כורדיסטאן. בימים האחרונים הותקפו מטות של מפלגות התומכות בין השאר בעצמאות כורדית באזור הגבול בין איראן לעיראק.

משרד החוץ הבריטי גינה את ההתקפות מצד משמרות המהפכה על אזור כורדיסטן ומסר: "איראן צריכה להפסיק את ההפצצה חסרת הבחנה של ערים כורדיות, מה שמוביל לאובדן חיי חפים מפשע ולפגיעה בתשתיות אזרחיות". במקביל הודיע ​​משרד הבריאות של חבל כורדיסטן כי כל בתי החולים באזור נמצאים בכוננות מלאה.

משמרות המהפכה אישרו כי תקפו את עמדות המפלגות הכורדיות האיראניות באזור כורדיסטן בעיראק באמצעות טילים ומל"טים.

משמרות המהפכה איראן הרוגים ופצועים כורדיסטן מתקפת טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד