כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

החייל גל קובי הי"ד נרצח ליד מערת המכפלה

באמצע העלייה לקברי האבות: פיגוע ירי ליד מערת המכפלה • לוחם גבעתי, גבריאל (גל) קובי הי"ד, בן 20, נורה בידי מחבל • פונה לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים - שם נקבע מותו • כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל • ראש הממשלה קרא בתגובה ליישוב מחודש של 'בית המכפלה' בחברון • בנט: "לדון מחדש בשחרור המחבלים" I צפו: הרגע הראשון לאחר הירי

גבריאל קובי. מתוך פייסבוק
גבריאל קובי. מתוך פייסבוק



חייל צה"ל גבריאל (גל) קובי הי"ד, בן 20, תושב טירת הכרמל, שהיה חלק ממערך האבטחה ליד מערת המכפלה בעיר האבות חברון, נורה סמוך לשעה 18:00 בערב בצווארו בידי מחבל פלסטיני, ונפצע באורח אנוש.

החייל, לוחם גבעתי, פונה, כשהוא מורדם ומונשם, לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, שם נקבע מותו על שולחן הניתוחים.

הירי התרחש סמוך למחסום 'בית המרקחת' בעיר. ההערכה היא כי גל הי"ד נורה בידי צלף פלסטיני. נמסר כי לא היו התראות על ירי לקראת החג.

הודעה נמסרה למשפחתו. הוא הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

כוחות הביטחון מנהלים מצוד בניסיון ללכוד את המחבל.

דובר צה"ל מסר: חייל צה"ל נהרג מירי שבוצע הערב לעבר כוח צה"ל בחברון. החייל פונה לבית חולים בניידת טיפול נמרץ - שם נפטר מפצעיו. הודעה נמסרה למשפחתו. צה"ל פועל במישור המבצעי-מודיעיני ללכוד את מבצעי הירי. כוחות רבים עורכים כעת סריקות באזור וצה"ל מבצע כתר על העיר.



לפני ימים ספורים נרצח החייל תומר חזן הי"ד בן 20 מבת ים, בידי ערבי שעבד עימו במסעדה בעיר מגוריו.

"על הממשלה לעשות חשבון נפש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (שני) לפיגוע הירי וקרא לפעול ליישוב יהודי ב'בית המכפלה' בחברון: "מי שינסה לעקור אותנו מעיר אבותינו ישיג את ההיפך", אמר. "נמשיך ביד אחת להילחם בטרור ולפגוע במחבלים, ונמשיך ביד השניה לחזק את ההתיישבות", הוסיף. מדובר בבניין בן שלוש קומות השוכן ליד מערת המכפלה, אשר פונה בשנה שעברה מיושביו היהודים בשל מאבק על בעלותו.

שר הכלכלה נפתלי בנט שיגר מכתב לראש הממשלה בדרישה לדיון מחודש בנושא שחרור המחבלים עקב ארועי הטרור האחרונים. ״בחסות חגיגות המשא ומתן הפך חג הסוכות לחג של דם ושל פגיעה בחיילי צה״ל. מכיוון ששחרור המחבלים הוגדר מראש כתלוי במשא ומתן אין ספק שישנן לצערנו התפתחויות מאז תחילת המשא ומתן המחייבות את הממשלה לחשב את דרכה מחדש. התשובה לטרור צריכה להיות מלחמה ברוצחים ולא שיח עם מעודדי רוצחים״.

ח"כ סטרוק אמרה בתגובה לפיגוע הירי: "כרגע כולנו מתפללים לשלומו של החייל שנפגע. כבר שנים לא היה לעם ישראל חג כזה שבו פיגוע רצח אחד רודף את השני. על הממשלה לעשות חשבון נפש על שחרור המחבלים שגורר סדרת פיגועי טרור רצחניים. עם זאת, בזמן שהטרור הערבי מנסה לפגוע בשמחת החג ובנוכחות היהודית בחברון - אני בטוחה שהתגובה הציבורית הבריאה של עשרות אלפי יהודים תהיה להצביע גם מחר ברגליים בעד חברון יהודית".

השר אורי אריאל: ״עם ישראל מאס כבר בסיסמאות אחרי פיגועים. בימים בהם הטרור חוזר להרים ראש אל מול חולשה מדינית צריך לחזור ולדרוש: תנו לצה״ל לנצח. הוא כבר הוכיח שהוא יודע לעשות זאת כאשר לא כובלים את ידיו״.

מהיישוב היהודי בחברון נמסר: "אנו כואבים את הפיגוע ושולחים תנחומים למשפחה. מדינת ישראל ידעה פיגועים בעבר וידעה גם להתגבר. עצרת החג ההמונית תתקיים מחר כמתוכנן ותיוחד לאירוע התחזקות, התעצמות, שמחה ובנין. אנו קוראים לרבבות להגיע ללא חשש ולהוכיח שאנחנו לא נכנעים לטרור!"


צילום: הצלה יו"ש

אבי רואה, יו״ר מועצת יש״ע, מסר: ״האירועים הרצחניים ביומיים האחרונים מעידים כי הפלסטינים מזהים חולשה במדיניות הממשלה ותולים תקווה בכך שהגברת הטרור תביא עוד תוצאות. עם ישראל לא מוכן לסבול שוב את תקופת אוסלו ושאר ימי המשא ומתן שהביאו גל טרור ו'קורבנות שלום'. על כל שרי הממשלה מוטלת האחריות להתעשת ולעצור מיד את השיחות עם הרשות הפלסטינית שמעודדת הסתה, ולבטל את ההחלטה על שחרור מחבלים נוספים״.

זירת הפיגוע:







חברון ירי מערת המכפלה פצוע קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד