כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"להפציץ מעבדות סמים"

טראמפ שקל לפטר את ג'ארד ואיוונקה באמצעות ציוץ

הנשיא לשעבר טראמפ שקל לפטר את בתו וחתנו בשידור חי באמצעות ציוץ בטוויטר, אבל ראש הסגל שלו ג'ון קלי מנע זאת ממנו. כמו כן הוא רצה "להפציץ את מעבדות הסמים המקסיקניות", כך נטען בספר החדש

טראמפ שקל לפטר את ג'ארד ואיוונקה באמצעות ציוץ
הנשיא עם חתנו ונכדיו היהודיים צילום: מתוך פייסבוק

דונלד טראמפ כמעט ופיטר את בתו איוונקה וחתנו ג'ראד קושנר מתפקידי היועצים בבית הלבן באמצעות ציוץ בטוויטר, כך עולה מספר חדש.

קטע מתוך ספרה שייצא בקרוב של מגי הברמן, "איש הביטחון: יצירתו של דונלד טראמפ ושבירת אמריקה" שפרסם ה'וושינגטון פוסט', מפרט כיצד הנשיא לשעבר יצא מגדרו כדי לתקוע טריזים בין אנשי הצוות שלו.

זה כלל מאמצים חוזרים ונשנים לגרום לראש הסגל דאז ג'ון קלי לפטר את איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר, הברמן גם טוענת שכנשיא טראמפ השאיר אפילו פקידים בכירים כמו ראש הפנטגון שלו בהלם עם הצעות כמו הפצצת "מעבדות סמים מקסיקניות" כדי לעזור לעצור את זרימת הסמים הבלתי חוקיים דרך הגבול הדרום-מערבי של ארה"ב.

"הוא העלה את זה כמה פעמים, בסופו של דבר שאל את שר ההגנה ההמום מארק אספר אם ארצות הברית אכן יכולה להפציץ את המעבדות". על פי הדיווחים, טראמפ אמר כי משבר הסמים הבלתי חוקי ייפתר על ידי הצבת 'עופרת למטרה'.

ספרה החדש של עיתונאית ה"ניו יורק טיימס" מצייר גם תמונה שונה בהרבה של מערכת היחסים הציבורית הקרובה שנראה כי הנשיא לשעבר חלק עם קרוביו שהפכו ליועצי הבית הלבן. "בפגישות עם קלי ועם יועץ הבית הלבן דון מקגאן, טראמפ נתן הוראות לפטר את הזוג", נכתב בספר על איוונקה וג'ארד.

אך לפי הדיווחים הפקידים חששו שטראמפ יאשים אותם באם ילדיו ילחמו בחזרה על תפקידם. "בשלב מסוים, טראמפ עמד לכתוב בטוויטר שבתו וחתנו עוזבים את הבית הלבן", טוענת הברמן. "קלי עצר אותו ואמר שטראמפ צריך לדבר איתם ישירות לפני שהוא עושה זאת. טראמפ הסכים, ואז מעולם לא המשיך בשיחה". מקגאן עזב את הבית הלבן ב-2018 בעוד קלי עזב ב-2019.

על פי הדיווחים, טראמפ גם אמר לעורך דינו דאז רודי ג'וליאני, על קידום טענות הונאת הבחירות שלו: "אוקיי, רודי, אתה אחראי. תתפרע, תעשה מה שאתה רוצה. לא אכפת לי".

דונלד טראמפ איוונקה טראמפ משפחת טראמפ ג'ראד קושנר ג'ון קלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד