כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
11 ילדים נורו למוות

עשרות הרוגים ופצועים בירי בבית ספר ברוסיה

חמוש פתח באש בבית ספר במרכז רוסיה ביום שני, הרג 17 בני אדם ופצע 24 נוספים, ואז ירה בעצמו למוות. הוא לבש חולצת טריקו שחורה עם "סמלים נאציים". לא נמסרו פרטים על מניעיו, כך דווחו כלי תקשורת רוסיים

עשרות הרוגים ופצועים בירי בבית ספר ברוסיה
זירת האירוע צילום: צילום מסך

טבח נוראי ברוסיה שנמצאת במלחמה עם אוקראינה, גבר פתח באש בבית ספר מס' 88 באיז'בסק, הממוקמת כ-1000 קילומטרים מזרחית למוסקבה באזור אודמורטיה.

צעיר חמוש תומך בנאצים זוהה כארטיום קזנצב בן 34, בוגר אותו בית ספר, הוא לבש חולצת טריקו שחורה עם "סמלים נאציים". לא נמסרו פרטים על מניעיו, כך דווחו כלי תקשורת רוסיים.

החולצה של היורה עם סמל צלב קרס הנאצי

ממשלת אודמורטיה מסרה כי 17 בני אדם, בהם 11 ילדים, נהרגו מהירי. לפי ועדת החקירה של המדינה, 24 בני אדם נוספים, בהם 22 ילדים, נפצעו בתקיפה. מושל אודמורטיה, אלכסנדר ברצ'לוב, אמר כי החמוש, שלדבריו היה רשום כמטופל במתקן פסיכיאטרי, ירה בעצמו לאחר התקיפה.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב תיאר את הירי כ"פעולת טרור" ואמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נתן את כל ההוראות הנדרשות לרשויות הרלוונטיות. "הנשיא פוטין מתאבל עמוקות על מותם של אנשים וילדים בבית הספר, שבו התרחשה פעולת טרור", אמר פסקוב ביום שני.

בית הספר מחנך ילדים בין כיתות א'-י"א. הוא נסגר ביום הירי כולל האזור סביבו, כך אמר המושל. המשמר הלאומי של רוסיה מסר שקזנצב השתמש בשני אקדחים לא קטלניים שהותאמו לירי כדורים מיוחדים, הרובים לא היו רשומים ברשויות. חקירה פלילית נפתחה באשמת רצח החזקת נשק בלתי חוקי. כך דווחה סוכנות הידיעות AP. איז'בסק, היא עיר בת 640,000 תושבים, ממוקמת ממערב להרי אוראל במרכז רוסיה.

רצח רוסיה טבח בבית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד