כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבריחה מפוטין

ארה"ב הודיעה לכל אמריקאי שנותר ברוסיה לעזוב את המדינה

חשש כי רוסיה עשויה שלא להכיר באזרחות כפולה של אזרחים. והדבר עלול להוביל להתגייסות אזרחי ארה"ב בכוח לצבא של פוטין. השגרירות דחקה באמריקאים לנסות לצאת במכוניות או "נתיבים יבשתיים" כדי לברוח 

ארה"ב הודיעה לכל אמריקאי שנותר ברוסיה לעזוב את המדינה
דרכון אמריקני על רקע הסטייט דיפרטמנט צילום: אין קרדיט

שגרירות ארצות הברית במוסקבה הודיעה לכל האמריקנים שנשארו לעזוב מיד כדי להימנע מגיוס לצבא הרוסי. "רוסיה עשויה לסרב להכיר באזרחות ארה"ב של אזרחים כפולים, למנוע את הגישה שלהם לסיוע הקונסולרי של ארה"ב, למנוע את יציאתם מרוסיה ולגייס בעלי אזרחות כפולה לשירות צבאי", הזהירה השגרירות בהצהרה.

השגרירות גם הזהירה כי היציאה מרוסיה הפכה לקשה יותר ויותר עם התמלאות הטיסות וחייליו של פוטין סוגרים את הגבולות. "אלה המתגוררים או מטיילים ברוסיה צריכים לעזוב את רוסיה באופן מיידי בעוד שיש אפשרויות יציאה" נמשכה האזהרה.

פוטין הודיע ​​בשבוע שעבר כי יגייס 300,000 גברים בגילאי צבא כדי להילחם באוקראינה - מה שעורר כאוס במרכזי גיוס, שדות תעופה ובגבולות. רוסים ניסו בטירוף להזמין טיסות ליעדים כמו דובאי בעלות של יותר מ-10,000 דולר. "אפשרויות הטיסה המסחריות מוגבלות ביותר כיום ולעתים קרובות אינן זמינות בהתראה קצרה", נמשכה ההצהרה של ארה"ב.

"המסלולים היבשתיים ברכב ובאוטובוס עדיין פתוחים. אם ברצונך לעזוב את רוסיה, עליך לעשות סידורים עצמאיים בהקדם האפשרי" נאמר אתמול בהצהרה. "לשגרירות ארה"ב יש מגבלות חמורות על יכולתה לסייע לאזרחי ארה"ב, והתנאים כולל אפשרויות תחבורה, עלולים להפוך לפתע מוגבלים עוד יותר".

השגרירות גם הזהירה את אזרחי ארה"ב ששוקלים להפגין נגד פוטין כי "מחאה שלווה וחופש הביטוי אינם מובטחים". מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, ציינה ביום שלישי כי הבית הלבן יתן מקלט מדיני לגברים הבורחים מרוסיה.

"אנו מאמינים כי ללא קשר ללאום, הם עשויים להגיש בקשה למקלט בארה"ב ותביעתם תישפט על בסיס כל מקרה לגופו", אמרה ז'אן-פייר. "אנו מקבלים בברכה אנשים שמבקשים מקלט, והם צריכים לעשות זאת, יש אדם אחד שיכול לעצור את המלחמה הזו, וזה הנשיא פוטין. הוא זה שהחל את המלחמה האכזרית הבלתי מעוררת הזו, וזה זה תלוי בו לעצור אותה", אמרה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב אזרחות אמריקאית ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד