י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נערכים לכל תרחיש

בישראל חוששים: האקרים יפרצו למפלגות ויחשפו מידע על אזרחים

לקראת הבחירות שייערכו בעוד 33 ימים, גובר החשש בישראל כי גורמים עוינים יפרצו לשרתי המפלגות ולרשתות החברתיות לטובת פרסום מסרים שקריים והשגת מידע על אזרחים • הרשות להגנת הפרטיות ומערך הסייבר נערכים ומתדרכים את המפלגות כיצד להתגונן ולאבטח את המידע

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בעוד 33 ימים יצעדו אזרחי ישראל בעלי זכות הבחירה אל עבר הקלפי כדי לממש את זכותם הדמוקרטית לבחור את הרכב הכנסת והממשלה הבאה, ובינתיים במערך הסייבר חוששים בעקבות הערכה הולכת וגוברת כי האקרים וגורמים עוינים יפרצו למטות המפלגות לפני הבחירות, כדי להשיג מאגרי מידע על אזרחים. כך מפרסם ב'כאן 11' העיתונאי עמיחי שטיין.

עוד חוששים בישראל מפני השחתת אתרי המפלגות לטובת פרסום מסרים, הודעות פישינג מסומנות, פריצה לרשתות החברתיות השונות של המפלגות והגנה על פרטיות הבוחרים.

בתקופה האחרונה, החל גל פריצות לחברות פרטיות וגניבת מאגרי מידע. האקרים מפרסמים את המאגרים ברבים לידי כל ופוגעים במידע האישי והחסוי של החברה. ישנם מקרים בהם האקרים לא מפרסמים את המידע וסוחטים את החברות שאם ישלמו, מאגרי המידע לא יפורסמו, במידה ולא ישלמו הדבר יופץ.

הרשות להגנת הפרטיות בישראל ומערך הסייבר הישראלי, ערכו בימים האחרונים הערכת מצב וביצעו תדרוך לאנשי המפלגות. התדרוך כלל גם הדרכה כיצד לאבטח את פנקס הבוחרים שמועבר אליהן, כך יצליחו לצמצם נזקים ופריצות.

מתקפת האקרים בחירות לכנסת ה-25 פיגוע סייבר מפלגות יום הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד