כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אור ירוק בפעילות ליום התחבורה הציבורית הבינלאומי

מתנדבי אור ירוק התפרסו בכל רחבי הארץ בכדי לבדוק את עמדות הציבור לגבי התחבורה הציבורית בישראל • התוצאות: למעלה מ-75% מנוסעי הרכב הפרטי היו משתמשים בתחבורה ציבורית אם הייתה נוחה וזמינה • שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדובר בהחמצה לאומית של ממשלת ישראל"

אור ירוק בפעילות ליום התחבורה הציבורית הבינלאומי

מתנדבי מועדוני אור ירוק התפרסו במהלך חודש ספטמבר בעשרות מוקדים ברחבי הארץ והפנו לעוברים ולשבים שאלון מיוחד לבדיקת עמדותיהם בנוגע לתחבורה הציבורית בישראל. מטרת הסקר, היא לבחון את מידת השימוש בתחבורה הציבורית (אוטובוסים ורכבות) לצורך הגעה לעבודה או ללימודים וכן את מידת שביעות הרצון ממנה. הסקר נערך באמצעות שאלון שהופץ הן לארגונים ולמקומות עבודה בהם מתבצעות הדרכות של עמותת אור ירוק והן באמצעות שאלונים שהעבירו מתנדבי המועדונים של עמותת אור ירוק לתושבי הערים.

מקומות העבודה והארגונים שהשתתפו בסקר: ECI ו- EIM מפתח תקוה, טלאול מראשון לציון, נייר חדרה מחדרה, חברת גלובנד והנתיב המהיר מחיפה, התעשייה האווירית מבאר יעקב, גלידות נסטלה מרחובות, אוסם משהם, ברימאג מחולון ורוזמן מתל אביב.

היישובים אליהם הגיעו מתנדבי מועדוני אור ירוק לביצוע הסקר: ראשון לציון, קרית שמונה, בית שאן, קצרין, קרית מוצקין, אבן יהודה וחיפה.

על פי תוצאות הסקר, זמן ההגעה ללימודים או לעבודה בתחבורה ציבורית כפול מזמן ההגעה ברכב פרטי: זמן ההגעה הממוצע בתחבורה ציבורית אותו ציינו המשתתפים הוא כשעה (58 דקות) לעומת חצי שעה בלבד ברכב פרטי.

בנוסף נמצא, כי 30% בלבד מגיעים לעבודה או ללימודים באמצעות תחבורה ציבורית, 58% מהציבור מגיעים לעבודה ברכב פרטי ורק 3% משתמשים בהסעות לעבודה או ללימודים. עם זאת, 76% מנוסעי הרכב הפרטי ציינו כי אילו הייתה תחבורה ציבורית נוחה וזמינה מביתם למקום העבודה או הלימודים הם היו משתמשים בה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדובר בהחמצה לאומית של ממשלת ישראל. התחבורה הציבורית בישראל מפגרת אחרי התחבורה הציבורית בעולם ולכן, רבים מהתושבים מדירים רגליהם משימוש בה. רק הממשלה יכול לשנות את סדרי העדיפויות של הנוסעים".
אבואב תחבורה ציבורית סקר החמצה נסיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד