כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מנהלי סמינר יסודות התברכו אצל ר"י מאור התורה הגאון הרב אברהם סלים

בסמינר 'יסודות' בית יעקב מתחנכות ברוח ישראל סבא תלמידות מצטיינות ממשפחות אברכים בני התורה, והוא כבש מקום של כבוד בכותל המזרח * ראש הישיבה ציין כי הוכשרה השעה להקים מוסדות ייחודיים, על מנת לבסס את מוסדות בני התורה כיאה לבני התורה, תחת גדרים ובסייגים שקיבלו על עצמם בני התורה

מנהלי סמינר יסודות התברכו אצל ר"י מאור התורה הגאון הרב אברהם סלים
סמינר יסודות צילום: אלחנן קוטלר

עם התרחבות והתפתחות סמינר 'יסודות' (מרגלית ושבילי בית יעקב לשעבר), עלו ובאו מנהלי הסמינר אל הגאון הגדול ראש ישיבת מאור התורה הגאון הרב אברהם סלים שליט"א, התברכו ודנו במשך שעה ארוכה בהתפתחות המרנינה של מוסדות לבני תורה, אברכים יוצאי עדות המזרח, המפארים את עולם התורה וזקוקים למוסדות מפוארים כיאה וכראוי.

הנהלת הסמינר הדגישה בפני הגאון הרב אברהם סלים, את מהות סמינר בית יעקב בו התלמידות מתחנכות ברוח ישראל סבא, תלמידות מצטיינות ממשפחות אברכים בני תורה, מצוינות בהליכותיהן והנהגותיהן.

הם ציינו את פעילות סמינר יסודות בית יעקב המהווה מסגרת איכותית לימודית, חינוכית וחברתית ברמה הגבוהה ביותר לבנות ממשפחות בני תורה, תוך דגש על מעטפת חינוכית וחברתית בהלימה עם הליבה הלימודית. הסמינר כולל ארבע שנות תיכון ובהמשך סמינר להכשרה מקצועית ולהוראה.

במהלך השנים זכה הסמינר בנשיאותו של חכם שלום כהן זצוק"ל, בעידודם של רבנים, אישי ציבור ומקצוע, לכבוש מקום של כבוד ב'כותל המזרח' כאשר תלמידות הסמינר זוכות להקים בתים נאמנים לה' ולתורתו עם בני תורה כאשר הן מצוידות בתעודות המקצועיות ביותר בשוק העבודה.

מבחינה פדגוגית הסמינר נחשב למתקדם ברמתו המקצועית, תכנית הלימודים נמצאת בהלימה הגבוהה ביותר מבין הסמינרים לדרישות משרד החינוך ובמונחים של תוכניות לימודים והתפתחות מקצועית מדובר על הסמינר החדשני ביותר במערכת החינוך העי"ס החרדית.

בדיון הממושך שהתקיים במעונו העלה ראש הישיבה שליט"א את המורכבויות בסינון ובהפרדה בין משפחות בני התורה לבין שאר הציבור, ועל אודות כך, שהוכשרה השעה להקים מוסדות ייחודיים לכל אוכלוסייה בפני עצמה, על מנת לבסס את מוסדות בני התורה כיאה לבני התורה, תחת גדרים ובסייגים שקיבלו על עצמם בני התורה ורוח חכמים נוחה הימנו.

בהמשך אף דיבר ראש הישיבה הרב סלים על הצורך בועדת רבנים אשר תקבע את הכללים הנהוגים בסמינר 'יסודות' לטובת בני התורה והביע נכונותו ללוות את וועדת הרבנים של הסמינר בסוגיות שיעמדו על הפרק בעת הצורך.

ובסיום המפגש בירך בחום והודה מעומק הלב לצוות היקר הנושא בעול ומעמיד על תילו מוסדות פאר לשם ולתהילה.

 

יסודות הרב אברהם סלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד