כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המתפללים נדהמו

עץ החיים נשבר יומיים אחרי פטירת הרב שתרם את הספר

סיפור מפעים מכלי ראשון הגיע ל'בחדרי חרדים', על הגאון רבי מנחם קליין זצ"ל רב קהילת 'כתב סופר' בבני ברק שנפטר בערב ראש השנה האחרון והשאיל ספר תורה לקהילה במודיעין עילית שם גילו בראש השנה כי 'עץ החיים' נשבר. ויהי לפלא

עץ החיים נשבר יומיים אחרי פטירת הרב שתרם את הספר
הגאון רבי מנחם קליין זצ''ל צילום: באדיבות המצלם

בשבת קודש פרשת נצבים, הסתלק לבית עולמו הגאון רבי מנחם קליין זצ"ל, שהקים את קהילת 'כתב סופר' בית אהרן ברח' סוקולוב בבני ברק, ואף שימש כרב המקום. הגר"מ קליין זצ"ל למד בישיבת באר יעקב, והיה מקורב מאד למורו ורבו מרן ראש הישיבה הגאון רבי משה שמואל שפירא זצ"ל, ואף שימש כר"מ בישיבה והרביץ שם תורה ויראה הרבה שנים.

כעת אחר פטירתו, התגלה סיפור מיוחד ופלאי: ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב קליין זצ"ל שדאג לכל צרכי בית הכנסת, פיארו ושיכללו שיהיו בו ספרי קודש בשפע, רהיטים נוחים לרווחת המתפללים, וגם תרם והכניס ספר תורה מהודר מאד לביהכ"נ ועשרות שנים קראו בו.

והנה, לפני תקופה של כמה חודשים, עקב סיבות שונות הוצרך בית הכנסת לעזוב את משכנו בו שכן, כולל כל מה שבתוכו, ספרי הקודש, ספרי התורה, הרהיטים. מקום אחר לשכון בו לא מצאו בכל אותו האזור, ומשכך בצער רב חיפש הרב קליין זצ"ל בית כנסת חדש שיוכל לתרום לו את כל רכוש בית הכנסת.

ואכן, כל הספרייה הגדולה, עם כל הרהיטים - הספסלים והסטנדרים, נתרמו לבית הכנסת של קהילת "חזון דוד" במודיעין עילית, בראשות הגאון רבי אליהו קלרמן. הקהילה כעת לקראת סיום הבניין החדש, השוכן בסמוך לישיבת 'כנסת יצחק', ברחוב שערי תשובה במודיעין עילית. והם שמחו מאד לקבל את השלל הרב, ספרים, רהיטים, וסטנדרים. גבאי הקהילה הרב עזריה גולדשמידט הוא שתיווך בין הצדדים, ודאג להכל על הצד היותר טוב.

ואכן, לפני זמן מה, גם נערך מעמד הכנסת ספר תורה קטן, לכבוד הספר תורה המהודר שהכניס הרב קליין זצ"ל בזמנו לבית מדרשו, וכעת השאיל אף אותו לבית הכנסת חזון דוד. בני הקהילה מציינים שמדובר בספר תורה מהודר מאד, יותר מכל הספרי תורה שהיו קיימים ברשותם עד עתה.

והנה, בראש השנה תשפ"ג, מספר לנו אחד המתפללים בבית הכנסת שהתפלל בבית הכנסת "חזון דוד", קראו בספר התורה של הרב קליין זצ"ל, ולאחר הגבהת הספר תורה, באו לגוללו, והנה לפתע פתאום אירע דבר פלא: הגולל שהחזיק ב"עץ החיים" כדי לסובב ולגלול את הספר תורה, מגלה שנשבר ה'עץ חיים' והתנתק ממקומו. ויהי לפלא. מיד הניחו את העץ חיים השבור במקומו, והמשיכו בתפילה.

לאחר סיום התפילה, הוסיף וסיפר הגבאי הרב גולדשמידט למתפללים הנדהמים פרט פלאי זה: לפני עשרים וחמש שנה, כשהרב קליין זצ"ל תרם את ספר התורה, בשבת הראשונה, באו לקרוא בספר תורה, וכשעשו הגבהה וגלילה, נשבר העץ חיים, מיד אחר השבת תיקנו את העץ חיים והדביקוהו בדבק חזק. ובמשך עשרים וחמש שנה - החזיקו העץ חיים מעמד עם הדבק, ושימשו כך ללא שום דופי. והנה עשרות שנים עברו, ויומיים אחרי פטירתו של תורם הספר תורה, שוב נשבר העץ חיים. הלא דבר הוא.

התחושה הייתה, שספר התורה שרוי בצער על סילוקו של האי גברא רבא הגר"מ קליין זצ"ל, וכידוע "עץ החיים" הוא על שם הפסוק "עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר", ואם כן בשעה שמי שהחזיק את התורה ותמך בה, ותרם והכניס את ספר התורה נסתלק לבית עולמו, התורה מצטערת, וסימן לדבר שנשבר העץ החיים, והלך לעולמו.

ויהיו הדברים לעילוי נשמתו של הג"ר מנחם בן ר' אריה זצ"ל, תנצב"ה.

 

הרב מנחם קליין ספר תורה עצי חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד