א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
פוטין לא מוותר

בטקס רשמי: רוסיה תספח את האזורים ה"בדלניים"

ברוסיה מתכננים מחר טקס בו ישתתף הנשיא פוטין ובמסגרתו יסופחו באופן רשמי ארבעת המחוזות "הבדלניים" באוקראינה. בתיעודים שהגיעו מאזורי ההצבעה נראים חיילים רוסים חמושים ברובי קלצ'ניקוב מלווים את עורכי המשאל לבתי התושבים ולמעשה כופים עליהם את ההשתתפות והתשובה "הנכונה"

בטקס רשמי: רוסיה תספח את האזורים ה"בדלניים"
ולדימיר פוטין בקרמלין צילום: פייסבוק רשמי

בקרמלין מודיעים היום (חמישי) כי מחר יערך טקס החתימה על סיפוחם לרוסיה של המחוזות "הבדלניים" אותם כבשה רוסיה במהלך החודשים האחרונים. על פי ההודעה, נשיא רוסיה ולדמיר פוטין צפוי לשאת דברים בטקס.

הרוסים ערכו "משאלי עם" באזורים שנכבשו והאזרחים נאלצו להכריע בשאלה האם השטחים יסופחו לפדרציה הרוסית. בתיעודים שהגיעו מאזורי ההצבעה נראים חיילים רוסים חמושים ברובי קלצ'ניקוב מלווים את עורכי המשאל לבתי התושבים ולמעשה כופים עליהם את ההשתתפות והתשובה "הנכונה".

"הם פורצים לדלתות של אלו שלא פותחים אותן, ודורשים מהאנשים לצאת החוצה ולהצביע בעד הסיפוח לרוסיה", מסרה ראש המנהל הצבאי בעיר חרסון.

היא הוסיפה כי על מנת להימנע מהצבעה, האזרחים מנסים להעמיד פנים שאינם בביתם, או עוזבים לתקופות קצובות את מקום מגוריהם. "כולם מפוחדים", ציינה.

שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, הפציר היום באיחוד האירופי להטיל סנקציות כלכליות על רוסיה, זאת בכדי להעניש אותה על עריכת הצבעות סיפוח השטחים באזורים הכבושים.

מלחמת אוקראינה רוסיה אוקראינה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד