כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
המשפחה נואשת

מעל ארבעה חודשים: ישראלית מנתניה עצורה במרוקו

אמא ישראלית לשני ילדים עצורה במרוקו מזה מספר חודשים. היא מוחזקת בבית הכלא המרכזי ברבאט בירת מרוקו בתנאים קשים יחד עם עצירות ואסירות מוסלמיות ממדינות שונות בעולם. לטענתה, על לא עוול בכפה

מעל ארבעה חודשים: ישראלית מנתניה עצורה במרוקו
בית המעצר במרוקו צילום: באדיבות המשפחה

אסתר טויטו, בת 58 אמא ל-2, עולה מצרפת מ-2013 המתגוררת כיום בנתניה ובעלת אזרחות ישראלית, נסעה לפני ארבעה חודשים יחד עם בעלה לאירוע של חברים במרוקו, בכניסה למרוקו עצרו אותה בטענות להלבנת הון.

לאחר בירור הסתבר שבוס שלה מהעבר בצרפת, רשם על שמה חשבוניות ללא ידיעתה, אפילו לא טרחו לעדכן אותה על כך, וכעת היא בכלא במרוקו עם בקשת הסגרה מצרפת, בוכה את נפשה, מתחננת, אך אין מי שיעזור להם ואין מי שיסייע להם.

הפעיל החברתי אריאל אלחרר החליט להיכנס לסיפור ופרסם את זה ברשתות החברתיות. ל'בחדרי חרדים' הוא אמר. "אני לא אשתוק ולא אנוח עד שיחזירו אותה חזרה לארץ, מדובר פה בעוול נוראי לאישה נורמטיבית".

הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ארבעה חודשים אישה במעצר בכלא זר ואף אחד במדינה פה לא יודע ולא שמע מהסיפור, את אף אחד היא לא מעניינת".

"בעלה שמואל התקשר אליי מקודם, בוכה ומתחנן. תעזור לנו, תרעיד את המדינה, אנחנו רוצים שהיא תגיע ליום כיפור הביתה, אנחנו ממוטטים נפשית. אין לנו שום יכולות וקשרים. אנא מכם. מי שיש בידו להפיץ, לעזור, לסייע. בתקווה ותפילה שזה יגיע לאוזניים והעיניים הנכונות. מצווה גדולה לפני יום כיפור".

ב'מאקו' דווח, כי הרשויות במרוקו עצרו את טויטו בעקבות בקשת הסגרה שהתקבלה מצרפת, לאחר שהורשעה שלא בנוכחותה בביצוע עבירות כלכליות הנאמדות ב-300 מיליון יורו. טויטו טוענת כי מדובר בטעות בזיהוי. "מעולם לא ביצעתי שום פשע, אני לא עבריינית, אני ובעלי נסענו לחתונה במרוקו, פתאום אני מוצאת את עצמי במעצר על דבר שלא עשיתי בחיים", סיפרה טויטו מהכלא, "מישהו גנב את הזהות שלי וביצע את ההונאה הזו ואני משלמת את המחיר. אני מתחננת, תשחררו אותי מהסיוט הזה. קשה לי מאוד. אני מתחננת בפני ממשלת ישראל - תוציאו אותי מפה".

הבעל שמואל אמר. "אין לה קשר לפרשה הזו. מעולם לא קיבלנו שום הודעה מצרפת בעניין הזה. כלום. פתאום נודע לנו שהיא נשפטה בצרפת לשנתיים שלא בפניה. אם אשתי הייתה קשורה לפרשה למה לא הגישו בקשת הסגרה לישראל?".

הבעל שמואל אמר ל'מאקו'. "אנחנו נלחם עד שהיא תשחרר. אני מצפה ממשלת ישראל להתערב בפרשה כמו שהתערבו למענה של נעמה יששכר וישראלים אחרים ששוחררו מהכלא".

ממשרד החוץ נמסר כי המקרה מוכר והמשרד מסייע ככל הניתן.

מרוקו צרפת כלא מעצר שווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד