כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הצטרפו לשידור החי

רע"מ אושרה להתמודד לכנסת: מסתמן - בל"ד תיפסל

ועדת הבחירות המרכזית דנה בשעה זו בבקשות לפסילת בל"ד, היועמ"שית בהרב-מיארה כתבה בעמדה שהגישה לקראת הדיון כי אין הצדקה לפסילת בל"ד |בקשת פסילת רע"מ נפלה | המחנה הממלכתי יצביעו בעד פסילת בל"ד ומסתמן רוב | שידור חי

רע"מ אושרה להתמודד לכנסת: מסתמן - בל"ד תיפסל
קובי הר צבי

ועדת הבחירות המרכזית דנה בשעה זו (חמישי) בעתירה שהוגשה לפסילת רשימת בל"ד מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-25. במחנה הממלכתי הודיעו שיצביעו בעד פסילה של בל"ד, ומסתמן שיהיה רוב לפסילתה בוועדה, מפלגת רע"מ אושרה להתמודד ברוב של 14 מתנגדים וללא תומכים בהצעת הפסילה.

לוועדה הוגשו שתי בקשות לפסילת מפלגת רע"מ של מנסור עבאס על ידי פורום המשפחות השכולות "בוחרים בחיים", ועל ידי ארגון "עד כאן - צעירים למען ישראל". את הבקשה לפסילת מפלגת בל"ד הגישה רשימת "אנחנו ביחד - לסדר חברתי חדש".

מוקדם יותר דיווחנו, כי היועצת המשפטית לממשלה הגישה לוועדת הבחירות המרכזית את עמדתה בנוגע לבקשות מבל"ד ומרע"מ להתמודד בבחירות. בעמדה שהוגשה נאמר כי יישום פסיקת בית המשפט העליון ביחס לפסילת מפלגות מלמדת כי "אין ביסוד העובדתי הניצב בבסיס הבקשה שהוגשה לוועדת הבחירות כדי להקים סעד של פסילת רשימה המתמודדות בכנסת".

היועצת המשפטית לממשלה עמדה בתגובה שהגישה על הקושי הגלום במצעה של בל"ד ועל הראיות שהצטברו ברבות השנים לעניין התקיימותה של העילה בדבר שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

יחד עם זאת הבהירה היועצת המשפטית לממשלה כי "הגם שבל"ד עודה קרובה לתחום האסור שרשימה החוצה אותו אינה יכולה להתמודד בבחירות לכנסת, הרי שלא הובאה ראיה לכך שבשנים האחרונות בל"ד פעלה כדי להוציא את החלקים המוקשים במצעה מהכוח אל הפועל".

לפיכך, סבורה היועצת המשפטית, אין די בראיות שהובאו בבקשת הפסילה כדי לעמוד באמות המידה הקפדניות והמחמירות שנקבעו בפסיקת בית המשפט העליון, לשם הוכחת אחת מעילות הפסילה שבחוק.

מיארה ציינה לאורך השנים הוגשו מספר בקשות לפסול את בל"ד, ולאחר שביהמ"ש העליון בחן את מצעיה של המפלגה ביחס ל"מדינת כל אזרחיה", הוחלט שאין בכך די כדי למנוע ממנה להתמודד בבחירות.

ועדת הבחירות המרכזית סיעת בל"ד מפלגת רע"מ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד