כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הדרדרות: הגר''ע יוסף מורדם ומונשם • זעקו לרפואת רבי חיים יוסף עובדיה בן ג'ורגיה

מצבו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ע יוסף הדרדר והוא מונשם ומורדם • הדרדרות חמורה בתפקוד הלב והכליות • השתלת הקוצב נכשלה • בני המשפחה הוזעקו לעמוד לצידו • אלפים זעקו לרפואתו בעצרת תפילה בכותל המערבי • הגר"ש עמאר שהה לצידו בבית החולים וערך למענו תפילה מיוחדת • ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לגר"י יוסף והתעניין בשלום אביו

אריה דרעי ליד בית החולים. צילום: פלאש 90
אריה דרעי ליד בית החולים. צילום: פלאש 90



הדרדרות חמורה היום (ב), במצבו של הגר"ע יוסף, המאושפז בבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים. הוא הורדם וחובר לסיוע נשימתי.

עם זאת, למרות מה שנראה כקריסת מערכות כללית, אומר אריה דרעי יו"ר ש"ס, כי "אין קריסה, אין שינוי במדדים ומצב בריאותו של הגר"ע - יציב".

אמש עבר הגר"ע יוסף השתלת קוצב לב בעקבות בעיות שהתגלו בתפקוד הלב. כך גם, בעקבות כשל בתפקוד הכליות, עבר הגר"ע טיפול דיאליזה.

לדברי פרופ' דני גילון מ'הדסה', הגר"ע חקר והתעניין קודם טיפול הדיאליזה, ולאחר מכן חתם על טופס כי הוא מודע לטיפול ומסכים לו.

אך השתלת קוצב הלב נכשלה וכליותיו של הגר"ע גם אינן מתפקדות.

בעקבות כשל המערכות הורדם הגר"ע וחובר למערכת הנשמה. בני המשפחה הוזעקו לשהות סמוך למיטתו טרם הורדם.

פרופ' גילון עדכן: "הסיבה להנשמה היא ירידה במצב הנשימתי של הרב, שהקשתה עליו. ההנשמה לא נעשתה במסגרת הדרדרות קיצונית או החייאה, אלא כהחלטה להקדים תרופה למכה. זה נעשה בצורה נינוחה על ידי אנשי מקצוע כדי לייצב את המצב. אחרי ההנשמה הרב לחלוטין יציב, עם לחץ דם סביר ודופק תקין".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר לרב יצחק יוסף. נתניהו התעניין במצבו של הרב עובדיה יוסף, ומסר שהוא יחד עם כל עם ישראל מתפללים לרפואתו. ראש הממשלה ביקש עוד למסור כי הוא מכיר מקרוב את דאגת בנים להוריהם, שכן אביו של נתניהו, בן-ציון, הלך לעולמו לפני מספר חודשים.

הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה לרפואת רבי עובדיה יוסף חיים בן גורג'יה.



ש"ס: קוראים לתפילה

הגר"ש עמאר התראיין לרדיו קול חי ואמר: "מי שלא מתפלל למען הגר"ע יוסף בכל ליבו, נקרא חוטא". הוא ביקר בשעה חמש אצל הגר"ע החזיק את ידו וערך תפילה מיוחדת. הוא שוב נכנס אליו הערב ושהה בחדרו כעשרים דקות.

יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, מסר: "בעקבות ההחמרה במצבו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן הרב עובדיה יוסף, אני פונה לכל אחד ואחת, דתיים וחילונים, להתאחד בשעה זו ולהתפלל לרפואתו. והיושב במרומים לא ישיב ריקם תפילת רבים".

גם הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, יצא בקריאה נרגשת: "מדובר באישיות תורנית בסדר גודל של דורות. אבקש מכל אחד ואחת להניח לרגע משמחת החג ולומר פרק תהלים בתפילה לרפואתו".

יו"ר הבית היהודי השר בנט שוחח לפני דקות עם אריה דרעי, בנט דרש בשלום הגר"ע ואיחל רפואה שלימה בשם ציבור הציונות הדתית.

עוד בנושא:

הגר"ע יוסף עבר בהצלחה השתלת קוצב לב זמני
הגר"ע באשפוז • "מטופל בהתאם לממצאי הבדיקות"
התפללו • בני משפחה: "המצב של מרן חמור"
פתאום הפסיקו הריקודים • בית השואבה בש"ס
הגר''ע יוסף שמחת בית השואבה ש''ס ירושלים הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד