כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

למרות הפיגוע: החגיגות בחברון יתקיימו כרגיל

למרות פיגוע הירי, אירועי חול המועד המסורתיים בחברון יתקיימו כרגיל • כ-60 אלף מבקרים צפויים לעלות למערת המכפלה

צילום ארכיון: קובי הר צבי
צילום ארכיון: קובי הר צבי



למרות פיגוע הירי בו נרצח אמש (א) החייל גל קובי הי"ד, אירועי חול המועד המסורתיים ליד מערת המכפלה יתקיימו כרגיל.

נועם ארנון, דובר היישוב היהודי בחברון: "אנחנו מצפים היום לכ-60 אלף מבקרים ומקווים שרובם יגיעו חרף האירועים. מניסיוננו, ייתכן שיגיעו אפילו יותר כצעד של הזדהות.

"אנו כואבים את הפיגוע ושולחים תנחומים למשפחה. מדינת ישראל ידעה פיגועים בעבר וידעה גם להתגבר. עצרת החג ההמונית תתקיים כמתוכנן ותיוחד לאירוע התחזקות, התעצמות, שמחה ובניין.

"אנו קוראים לרבבות להגיע ללא חשש ולהוכיח שאנחנו לא נכנעים לטרור!".

מדובר צה"ל נמסר ל'בחדרי חרדים', כי האירועים המתוכננים יתקיימו כרגיל.

עוד בנושא:
החייל גל קובי הי"ד נרצח ליד מערת המכפלה

הזמר יעקב שוויקי, שאמור להופיע בחברון, אמר לאתר 'מאקו', בתגובה לשאלה האם יש בכלל מקום לקיים היום את האירוע הזה, יום אחרי שנהרג בחברון חייל: "האירוע הזה מתקיים כבר עשרים שנה. אנחנו לא עושים מזה מסיבה וריקודים, השירים שלנו הם תפילה בשביל הנשמה וזה מאחד את העם.

"אני חושב שיש בזה ערך מוסף לשירה הזו ועוד במקום ההיסטורי הזה. כאמור נקדיש שיר לעילוי נשמתו של החייל, ובמעמד הזה שעשרות אלפים יחשבו עליו ויזכרו אותו, זה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות לזכר ההרוג הקדוש הזה. אני שולח תנחומים למשפחתו היקרה של הנרצח".



בעקבות פיגוע הירי רא"ל בני גנץ קיים הלילה הערכת מצב מיוחדת עם מפקד פיקוד המרכז, האלוף ניצן אלון. בעקבות האירוע הוטל כתר על העיר חברון וכוחות צה"ל ביצעו סריקות נרחבות, תוך מאמץ מודיעיני לאתר את המחבל או המחבלים האחראים לירי.

שר הביטחון משה יעלון יכנס היום הערכת מצב בהשתתפות גורמי צבא וביטחון. "אני משתתף בצערה של משפחת קובי בנפול בנה גל (גבריאל)", נמסר בהודעת לשכתו. "צה"ל וכוחות הביטחון יניחו את ידם על המחבל ושולחיו ויבואו איתם חשבון. מדינת ישראל לא תסבול ניסיון של ארגוני טרור או של טרוריסטים בודדים לפגוע באזרחיה וחייליה ולשבש את שגרת החיים, ותפעל ביד תקיפה וקשה נגד כל ניסיון שכזה".

דובר צה"ל, תא"ל יואב פולי מרדכי, סיפר הבוקר על הסריקות: "מדובר בשכונה שסמוכה לישוב היהודי, שכונת ג'בל ג'והר – יש שם סריקות ומאמץ מודיעיני במטרה לבצע מעצר של אותו יורה או יורים. התקבלה החלטה, לאור אירועים נרחבים המתקיימים בחגים באיו"ש, להמשיך ולקיים את האירועים המתוכננים, למרות האירוע הקשה".

בהקשר לחטיפתו ורציחתו של חייל צה"ל תומר חזן ז"ל בשבת, ציין דובר צה"ל כי מתבצע מאמץ למנוע יציאה של שב"חים (שוהים בלתי חוקיים), במקומות בהם הגדר לא הושלמה או שיש פרצות.

תא"ל מרדכי הבהיר כי בחברון לא נרשמו הלילה הפרות סדר חריגות. "בשנים האחרונות יש שקט שהוא פרי עבודה של כוחות הביטחון. אנחנו לא משלים את עצמנו והמאמץ נמשך לשמור על השקט. הראיה היא שלמרות אירוע הירי הזה אנחנו ממשיכים באירועי החג המתוכננים. הערכתנו שמדובר באירועים נקודתיים, גם האירוע של תומר חזן ז"ל והאירוע אמש. אנחנו לא רואים שינוי מגמה. ממשיכים בדריכות רבה ולא נרפה מהמאמץ לשמור על תושבי מדינת ישראל".

במקביל, עצרו הלילה כוחות צה"ל באיו"ש 10 מבוקשים: בשכם, נעצרו 3 מבוקישם מבוקשים. בעבוד, צפונית-מערבית לרמאללה, עצר כח מחטיבת "כפיר" 5 מבוקשיפ. ברמאללה נעצר מבוקש. בסילוואד נעצר מבוקש. המבוקשים הועברו לחקירת כוחות היבטחון. כמו כן, כח צה"ל חשף 2 רובי ציד במהלך הסריקות בחברון. 2 פלסטינים נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון, והאמל"ח הוחרם.

הלווייתו של סמ"ר גל קובי, החייל תתקיים בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.
חברון אירועים פיגוע חולהמועד מערת המכפלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד