כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"כרסום הזהות היהודית"

פרצה חמורה: ביהמ"ש הכשיר נישואים דרך הזום

בית המשפט המנהלי בירושלים הורה לרשות האוכלוסין ומשרד הפנים לרשום כנשואים כל זוג שהתחתן ב"זום" מול עורך נישואין במדינת יוטה בארה"ב ויכולים להיערך גם כששני בני הזוג בישראל | בפסיקה אחרת הכיר ביהמ"ש בגיור של "בית דין פרטי" לצורך חוק השבות למרות שעל פי ההלכה הם אינם יהודים

פרצה חמורה: ביהמ"ש הכשיר נישואים דרך הזום
מפגש זום צילום: FREEPIK

בית המשפט לעניינים מנהליים קבע היום (חמישי) כי על רשות האוכלוסין ומשרד הפנים להכיר בכל הזוגות שנישאו במסגרת "היוועדות חזותית" (שם מכובס לפגישה בזום עם ראביי רפורמי או סמכות דתית אחרת ממדינה שמאפשרת נישואין כאלו) ולרשום אותם נשואים. מדובר בעיקור ושיבוש החוק והסטטוס קוו הנותן לרבנות הראשית את הסמכות לחתן על פי דת משה וישראל.

הפיסקה ניתנה בתשובה לעתירה של ארגון חדו"ש בשם שמונה זוגות שנישאו דרך הזום אך רשות האוכלוסין סירבה לרשום אותם כנשואים בהוראת שר הפנים דאז, הרב אריה דרעי. היועצת המשפטית לממשלה טרם החליטה אם לערער על פסק הדין הקודם בעניין וההחלטה צפויה להתקבל תוך חודש.

בנוסף, במקרה אחר שהתרחש הבוקר, שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בר אשר, פסקה כי יש להכיר בשתי מתגיירות בבית הדין הפרטי "גיור כהלכה" לצורך חוק השבות, והן יוכלו לעלות לישראל אחרי שסיימו את הליך הגיור באמצעות בית הדין הפרטי. מדובר שוב בדריסת רגל גסה של המחוקק ושל הרבנות הראשית והתערבות בשאלה מיהו יהודי.

העיתונאי אבישי גרינצייג חשף הבוקר את הצביעות של הגוף אותו הגדיר בית המשפט "בית דין פרטי": "רק תבינו עד כמה הגיור הזה הוא בדיחה שאין לתאר", כותב גרינצייג. "גיור כהלכה מזמינים הורים שאינם יהודים ולא רוצים להתגייר, לגייר את הילדים שלהם תוך שמבטיחים להם שזה כיף ומשעשע כמו שחייה בבריכה, עכשיו השחייה הזו גם מוכרת לצורך חוק השבות".

בית המשפט גיור רפורמי חוק השבות חוק נישואין נישואין אזרחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד