כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הנייעס של השבוע

לייבל'ה מסכם את ראש השנה ואומן תשפ"ג

והשבוע בלייבל'ה: ההלם מהיעלמות הפאות המסולסלות של העיתונאי יאיר שרקי | מה התרחש בראש השנה ברחוב ראב"ד בבני ברק | הווארט האדיר של אייכלר לאנשי השבת, גולדקנופף ואבוטבול | מי טסו השנה לאומן? | חבר המועצת שבירך את ה'ספר' | ומזל טוב לסרוג החרדי ביותר בציונות הדתית 

לייבל'ה מסכם את ראש השנה ואומן תשפ"ג
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עבר את ימי הדין בהתרוממות עצומה לאחר שחתם גם על שטר 'פרוזבול' כדת וכדין, דקות ספורות לפני שנתניהו חטף צעקות בביקור בבני ברק.

ביום שלאחר ראש השנה, קיבל לייבל'ה שיחה מבחור ישיבה שתהה האם חברת 'קווים' עשתה פרוזבול. לייבל'ה לא הבין תחילה את השאלה, עד שנפל לו העניין: בחורי ישיבות כידוע עולים לאוטובוס ושוכחים לשלם וכאן נשאלת השאלה - עשו פרוזבול או לא?

לייבל'ה עדיין לא נרגע מהמהלך הדרמטי של העיתונאי הסרוג של חדשות 12 יאיר שרקי, שהעלים בערב יום הדין את פאותיו שהפכו במהלך השנים לסמל שלו. לייבל'ה נזכר בימים בהם היה לו מה למשוך עד שהספר החליט לקצר. 

לייבל'ה ראה היום את ח"כ ישראל אייכלר משוחח עם חה"כ לעתיד יצחק גולדקנופף ועם ח"כ משה אבוטבול באירוע בבית שמש. לייבל'ה היטה את אוזנו ואייכלר כהרגלו הפתיע אותם בוורט אדיר שגם הינדל'ה נהנתה מההומור: "כתוב אילו שמרו ישראל שתי שבתות מיד הן נגאלין', תמיד שאלתי את עצמי למה צריך שתי שבתות דווקא? עכשיו שאני רואה את שניכם יחד יש לי תשובה: שבת אחת לגולדקנופף (יו"ר הוועדה לענייני קדושת השבת) ושבת אחת לאבוטבול (יו"ר השדולה למען השבת). 

לייבל'ה אמנם לא טס השנה לאומן עקב המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, אבל שלח את שליחיו הרבים שגם התפללו וגם תיעדו את מי שצריך.

לייבל'ה ראה את הפרשן לענייני ערבים צביקה יחזקאלי של חדשות 13 אורז את התיק לאחר שיצא מאומן.

בהמשך ראה לייבל'ה את רכבו של ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין בדרכו להונגריה עם כל המשפוח'ע לצד שבירת הצום ברכב המיוחד שלקח את ראש העיר בדרכים לבל יפספס ראש השנה אצל רבנו.

את העיתונאי ארי קלמן שיצא גם במסירות נפש של ממש לשהות באומן ראה לייבל'ה מתברך מהרב הצדיק רבי שלום ארוש שהעריף על ראשו 'חוט של חסד' שנמשך על פניו לאורך ימי החג. 

נטע לוין איש ההפקות הענק של המוזיקה החסידית יצא אף הוא לאומן לאחר שראה ברכה כל שנה בתחום הזמרים והנדל". לוין יצא ללא שקיות של 'גל פז' והתעלה ברוחניות עד לב השמים.

את האיש שלנו באומן, הכונן והצלם שרוליק וולס, שלא מפספס אף שנה, ראה לייבל'ה בהבדלה מרשימה יחד עם כל האוהדים.

בשדה התעופה של קישינב ראה לייבל'ה את כתב 'בחדרי' אבי גדלוביץ' יחד עם רבה הראשי של מולדובה הגאון הרב פנחס זלצמן, בהיערכות לקליטת האלפים שעברו במדינה בדרכם לאומן לקראת ראש השנה.

לייבל'ה כן שהה בראש השנה בבני ברק ואף עמד ברחוב ראב"ד בזמן שראש הישיבה הרב אדלשטיין צעד חזרה מהישיבה למעונו, בסיום מוסף אחרי התקיעות שתקע כמו צעיר ורגיל בלעה"ר. 

את ההתרגשות ממעמד האלפים שעומדים ומצטופפים לבקש ברכה מראש הישיבה כמובן לא ניתן לתאר בכתב. אך הדבר המפעים היה הסדר המופתי שראה לייבל'ה על פני רחוב ראב"ד, כאשר אלפים עמדו על המדרכה מבעד לגדרות ברזל ושמרו על סדר מופתי בדרכם להתברך.

לייבל'ה הצליח להשתחל מבעד לגדר וראה צועדים במתינות את צמד ה'אסחייקים' הידועים, מאיר וחיים אסחייק, שממשיכים את מסורת אביהם למשב"ק את גדולי ישראל. כמו כן ראה את חיים שוורץ, והרב ישראל כהן העורך של דרכי החיזוק, ואת הרב ישראל קרביץ שממשיך במסורת הזו שנים רבות, וכן את הרב יוסף כהן שחגג ברית לבנו ביום השני. לייבל"ה ראה גם את ידידו הטוב צבי כהן, הדובר של הבית, וכמובן את הנכד מוטי פלאי נינו ונאמן ביתו של הגרי"ג זה שנים רבות.

אפרופו רחוב ראב"ד, לאחר הביקור של נתניהו בשבוע שעבר אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, ישבו הרל"ש צחי ברוורמן, היועץ טופז לוק, והעיתונאי ישראל כהן לארוחה משביעה במסעדת השף. כשסיימו נעמדו לתמונה משותפת, כשבצד נצפה הצלם הבני ברקי דוד קשת שלא מפספס אף אירוע.

בנתב"ג ראה לייבל'ה את העסקן לבית ויז'ניץ חיים מאיר מרקוביץ, שמיד בצאת ראש השנה כבר יצא חזרה לארה"ב. לייבל'ה ראה את חיים מאיר רוכש עט בחנות המקומית.

יהודה שלזינגר, הכתום של ישראל היום, שזכה לרייטינג גבוה בראיון עם ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד נראה צועד מעדנות במסדרונות עיריית בני ברק. האם שלזינגר בא לסדר ארנונה מדין שכן לעיר, או סתם ראיון או סיור?

רגע לפני השנה החדשה הגיע חבר המועצת וראש ישיבת מאור התלמוד ברחובות הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק להסתפר ולברך בברכת השנים את הספר אוריאל בוזגלו.

את הרבני הנכבד ר' משה אריה לייבוש לזר, ראה לייבל'ה בערב ראש השנה בקביעת מזוזה למטבח החדש בבית הכנסת של מאקאווא בבני ברק, ששופץ והורחב לטובת הקידושים וה'קאווע שטיבל' המפורסם במרכז זכרון מאיר, בהיותו בית הכנסת ללא מדרגות, מה שמקל על הלומדים הרבים בבית הכנסת.

מי שניצל בנס במוצאי החג הוא איש החסד ישראל ירט שהוא ומשפחתו יצאו ללא פגע מתאונה לאחר שמישו ניסה לנשק את רכבו של ירט. לייבל'ה תמיד יודע שעם ירט לא מתעסקים.  

את ה'הויז בחור' המיתולוגי מויז'ניץ יוסף שמעון שכטר ראה לייבל'ה שעות לפני התקדש החג, בהכנות אחרונות בשיכון הבני ברקי כשאימת הדין מורגשת על פניו.

הצלם אלי קובין שבחודש אלול נוטש את המצלמה ומתמסר ללולבים היוקרתיים שלו, נראה השבוע סוגר מעגל אצל הרבי החדש מזוועהיל אותו עוד הכיר לפני שנהיה אדמו"ר. קובין, שמציין 18 שנה בתחום, הביא לרבי לולבים לבדיקה. 

ומי שגם יצא זריז והקדים את הקניות לחג הוא איש העסקים ר' דב פרידמן, לייבל'ה צפה בו באחד משווקי ארבעת המינים של בני ברק רוכש לולב מהודר. 

לייבל'ה העביר את צום גדליה בציון הרשב"י במירון שם זכה יחד עם מבקרים רבים להופעה בהפתעה עם צאת הצום; כוכב הזמר החסידי האיש והאנרגיה יואלי דוידוביץ הגיע לרבי שמעון לשמחת החלאק'ה לבנו בן השלוש, יואלי הרים במקום תזמורת, הרקיד את הציבור כפי שרק הוא יודע.

לייבל'ה, שהיה במקום, אף הוזמן לסעודת מצווה ושם לב לחברו הקרוב של יואלי, עמיתו הקלידן מנדי גולדברג, מתלהב מ'הבופה' שהוכן לכבוד האורחים ואף מתעד לסטורי. מזל טוב, יואלי.

ה'תמונה' הכי חזקה של תחילת שנת תשפ"ג הייתה דווקא של יענקל'ה קורנבליט, הלא הוא הרקדן הירושלמי שנחת בישראל לאחר שלא הפסיק לרקוד בדינוב שבפולין שם שהה בראש השנה. מיד כשנחת, נישק את אדמת ארץ הקודש.

לייבל'ה הזדמן לאנטוורפן שבבלגיה שם פגש לא פחות ולא יותר את העסקן האגדי ר' אליקים שרגא פייבוש שפירא כשהוא רכוב על אופניו כאחד האדם ממש, ולא כאחד העסקנים המסייע לטיפולי עיניים של אדמו"רים.

לייבל'ה שולח ברכות לדביר יערי מרחובות, המקורב לחצר קרעטשניף, לרגל מינויו לתפקיד מנהל תחום קהילה הדתית לאמי בראשון לציון. לייבל'ה שולח הצלחה גדולה.

לפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש התקשורת של הציונות הדתית האמיתית דביר עמר, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה ומוצלחת, מיד במוצאי ראש השנה. לייבל'ה שולח מזל טוב וכדרכם של אנשי תקשורת חרדים לייבל'ה כבר לא זוכר בכמה כלי תקשורת כותב דביר.

ברכת מזל טוב לאמן המוכשר מוטי הלר לרגל שמחת הולדת הנכד הראשון, בן לבנו בכורו מנדי.

עולם השטריימל'ך בישראל הצדיעו השבוע בברכת מזל טוב מקורית למוטי קליין מקליינ'ס שטריימלך. החבר'ה שלחו עיצוב ענק בצורת עוגת שטריימל לרגל שמחת בר מצווה לבנו בכורו שנחגגה השבוע בביתר. מזל טוב מוטי.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד