י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השחיתו את המקום וברחו

תיעוד ממתקן ההגירה: נשות וילדי 'לב טהור' התפרעו ותקפו שוטרים

נשות וילדי כת 'לב טהור' שנעצרו ממקום שיכונה של הכת במקסיקו לעבר מתקן הגירה במקסיקו תועדו כשהם תוקפים פיזית ומילולית את השומרים במתקן. הם השחיתו את המקום ויצאו בכוח עם המבוגרים מהמתקן בדרכם אל הלא נודע • צפו בתיעוד יוצא הדופן מתוך מתקן ההגירה

תיעוד ממתקן ההגירה: נשות וילדי 'לב טהור' התפרעו ותקפו שוטרים
חברי הכת מחוץ למתחם צילום: צילום מסך

כעשרים חברי כת לב טהור התפרעו ביום רביעי בצהריים במתקן מעצר של משטרת ההגירה המקסיקנית ודרשו לצאת מהמקום בו הם שהו במשך שישה ימים מאז יום שישי האחרון. הם השליכו חפצים שמצאו במקום לעבר המאבטחים והשחיתו את המקום. העצורים היו במעצר לאחר פשיטה משטרתית ענקית על מתחם הכת במקסיקו, שני עצורים מרכזיים נמצאים במעצר בכלא אחר שמור ומאובטח מאחר והם נאשמים בחברות בארגון פשע וסחר בבני אדם והתעללות בילדים.

בין המתפרעים היו 12 קטינים שגרמו נזק למתקן, בנוסף לשבירת חלונות במשרדים הפדרליים והפלת רהיטים בתוך המקום. התקשורת המקומית דיווחה על "מרד מהגרים שהחל כאשר הקטינים תקפו את אנשי האבטחה ואנשי המתקן, ודרשו לשחרר אותם, הם טענו שלא קיבלו מזון, טיפול רפואי ואינם רוצים עוד להישאר כלואים".

העצורים השליכו כלי מטבח, כריות תוך תקיפה פיזית ומילולית של צוות המקום, שניסה בכל עת להרגיע אותם כדי למנוע מהם להמשיך ולגרום נזק למתקנים. הילדים והנשים שיצאו לחצר המרכזית ניסו להפיל את השער הראשי. לאחר פעולות אלו, משה אלתר וניסן מלכה, חברי הכת שלא היו עצורים, סייעו לנמלטים לברוח מהמתקן. כאמור, בתוך המבנה התיזו הילדים מים, יידו חפצי מתכת וכל חפץ שמצאו בדרכם על מאבטחים, ונמלטו מהמקום.

ממרכז הסיוע 'מגן' המלווה את נפגעי כת לב טהור ואת המשפחות אשר יקיריהם שבויים בכת נמסר בתגובה להימלטות חברי הכת ממוסדות הרווחה במקסיקו: "ליבנו עם המשפחות שכבר שנים לא ישנות בלילה מדאגה, וכבר ראו את האור בקצה המנהרה. אנחנו מצפים מהרשויות במקסיקו שכבר הוכיחו את יכולותיהם ואת הרצון לסייע, לעשות בדיקה מקיפה ולאתר את הכשל הנורא שהביא לבריחה הזאת. מדובר בחיי אדם של ילדים קטנים וחסרי ישע ואנו מצפים מהרשויות להמשיך ולעשות ככל הניתן על מנת להחזיר אותם הביתה שלמים ובריאים".

לב טהור מקסיקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד