כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הכירו את 'מחלקה ראשונה'

ביטוח לאומי בצעד מהפכני: סוף לחברות הפרטיות שגורפות הון

הביטוח הלאומי מפעיל בבתי חולים שירות לחולים מאושפזים שנקרא 'מחלקה ראשונה' - עובדים סוציאלים ימלאו  את הבקשה לתביעה וישלחו אותה ישירות לביטוח לאומי בצירוף המסמכים הרפואיים וכך התהליך מול הביטוח הלאומי יתחיל מיידית

ביטוח לאומי בצעד מהפכני: סוף לחברות הפרטיות שגורפות הון
ביטוח לאומי צילום: פלאש90

במסגרת שיפור השירות, הביטוח הלאומי מפעיל בשיתוף עם בתי החולים שירות חדש לחולים שמאושפזים - מחלקה ראשונה: בדיקת זכאות להטבות ולקצבאות נכות כללית, שירותים מיוחדים, וקצבת ילד נכה, באמצעות בית החולים או המכון להתפתחות הילד, באופן ידידותי ונוח, תוך הקפדה מלאה על הפרטיות. 

כיצד פועל השירות?

עובד/ת סוציאלי/ת של בית החולים או המכון להתפתחות הילד יגיעו למבקש השירות, יחתימו אותן על הבקשה לתביעה ויעבירו אותה ישירות לביטוח הלאומי בצירוף המסמכים הרפואיים להמשך טיפול ולמיצוי זכויותיך, כל זאת ללא צורך בפעולה נוספת מצד מבקש השירות.

מה קורה אחרי שהתביעה מוגשת לביטוח הלאומי?

בביטוח הלאומי יבדקו את הזכאות לקצבה שהוגשה. בנוסף מסבירים בביטוח הלאומי כי יעשו את מירב המאמצים לסיים את הטיפול בתביעה בהקדם האפשרי, ואם אפשר יקבלו החלטה על סמך מסמכים רפואיים שהתקבל מבית החולים, ללא צורך בהגעה לוועדה רפואית.

במקרה הצורך, ביטוח לאומי ייצור קשר עם מגיש הבקשה או עם איש הקשר שאת פרטיו צויין בתביעה. כמו כן, אם יש צורך לקבל מידע על הכנסות, ביטוח לאומי ייצור קשר עם המעסיק במידה ויסכים לכך. 

כאשר תתקבל החלטה בתביעה, יישלח מסרון לטלפון הנייד ומכתב לבית.

ביטוח לאומי תביעות קצבה מימוש זכויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד