כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
33 ימים לבחירות

סקר חדש מבשר טובות: איך תשפיע פרישת שקד על גוש הימין

סקר מנדטים חדש שמתפרסם הערב ב'ערוץ 14' נותן לגוש הימין בראשות נתניהו 62 מנדטים, כמו בסקר הקודם. כאשר בגוש השמאל ארבע מפלגות נמצאות על סף אחוז החסימה, מה שעלול להזניק את גוש הימין להישג גדול יותר | ואיך תשפיע פרישת שקד מהמירוץ על גוש הימין

סקר חדש מבשר טובות: איך תשפיע פרישת שקד על גוש הימין
בנימין נתניהו על הביבי בא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

33 ימים ליום הבחירות, סקר מנדטים שערך מכון 'דיירקט פולס' שבהנהלת שלמה פילבר וצוריאל שרון עבור 'ערוץ 14' מציב את גוש הימין בראשות בנימין נתניהו על לא פחות מ-62 מנדטים.

במכון מציינים כי נמשכת מגמת ההתחזקות של יאיר לפיד ויש עתיד על חשבון מפלגות השמאל, מרצ והעבודה, מי שמשלמת את עיקר המחיר היא מפלגת העבודה שעוברת הערב בקושי רב את אחוז החסימה.

איילת שקד והבית היהודי יציבים מאוד על טווח 2%, אך עם 0 עתודות קרקע למשיכת קהלים נוספים שיסייעו להם לעבור את אחוז החסימה, משימה שנראית בלתי אפשרית כמעט בוודאות מוחלטת.

וכעת למספרים: 'הליכוד' בראשות בנימין עם 35 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 23, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 13, המפלגה המסתמנת כרביעית בגודלה לפי הסקר, זו 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 11 מושבים.

שלט בחירות של 'עוצמה יהודית' | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

המפלגות החרדיות שומרות על כוחן, כך עולה מנתוני הסקר, כאשר ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי משיגה 9 מושבים בכנסת הבאה, ואילו 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף עם 7 מושבים.

'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שומרת על יציבות גבוהה מעל אחוז החסימה עם 6 מושבים. בתחתית נמצאות ארבע מפלגות מגוש הקואליציה הנוכחית על סף אחוז החסימה שעומד על 3.25% המהווים ארבעה מנדטים כדי להיכנס לכנסת והן:  'העבודה' בראשות מרב מיכאלי, 'מרצ' בראשות זהבה גלאון, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי ורע"מ בראשות מנסור עבאס שמקבלות כל אחת 4 מושבים בלבד.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות: 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 2.4%, מרחק של 0.85% מאחוז החסימה, וכן בל"ד מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה שמקבל רק 1.49% מקולות הבוחרים.

מפגינים נגד חזרת נתניהו לשלטון | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

לפי הסקר, גוש נתניהו משיג 62 מושבים, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמשיג 54 מנדטים וגם עם צירוף חד"ש-תע"ל של עודה וטיבי עדיין מגיע רק ל-58 מושבים וללא רוב הכנסת להקמת ממשלה.

עוד עולה מהסקר, כי במקרה שמפלגת 'הבית היהודי' בראשות שקד פורשת מהמירוץ לכנסת, מפלגת 'הליכוד' יורדת במנדט ל-34 ו'הציונות הדתית' מתחזקת במנדט ל-12. ולפיכך אין שינוי בגושים במקרה כזה, כי אם מעבר המנדט מ'הליכוד' ל'ציונות הדתית'. 

בסקר 'דיירקט פולס' עבור 'ערוץ 14' נשאלו המשתתפים באשר לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ובכן בנימין נתניהו זוכה ל-50% התאמה, יאיר לפיד ל-37% ובני גנץ ל-13% בלבד.

בחירות לכנסת ה-25 איילת שקד מכון הסקרים דיירקט פולס ערוץ 14 שלמה פילבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד