כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחקר חדש

נבדק: ייתכן ונגיף הקורונה שינה את האישיות של אנשים

ממחקר על השפעת הקורונה עולה, כי צעירים נוטים יותר להיות בלחץ ופחות נותנים אמון. כך אומרים חוקרים אמריקאים. החוקרים ימשיכו לעקוב כדי לראות אם השינויים באישיות הם זמניים או מתמשכים יותר

נבדק: ייתכן ונגיף הקורונה שינה את האישיות של אנשים
וירוס הקורונה צילום: Pixabay

ייתכן שההשפעה של מגיפת הקורונה הייתה כה עמוקה עד שהיא שינתה את אישיותם של אנשים, כך על פי מחקר חדש. בעבר פסיכולוגים לא הצליחו למצוא קשר בין אירועים מלחיצים קולקטיביים, כמו רעידות אדמה או הוריקנים, לבין שינוי אישיותי. עם זאת, נראה שמשהו בחוויות שאנשים חוו מקורונה, בשל הבידוד החברתי הגדול, השפיע על אנשים רבים.

"צעירים נוטים להיות יותר בלחץ, פחות שיתפו פעולה ופחות נתנו אמון, ופחות מאופקים ואחראים", כך לפי מחברי המחקר, בראשות פרופ' אנג'לינה סוטין מהמכללה לרפואה באוניברסיטת פלורידה סטייט בארה"ב.

סוטין ועמיתיה בדקו 7,109 אנשים שנרשמו למחקר המקוון "להבין את אמריקה" (Understanding America) שבדק בזמנים שונים לפני ובמהלך המגיפה. המשתתפים קיבלו מבחן אישיות בשימוש נרחב שמודד חמש תכונות - נוירוטיות, מוחצנות, פתיחות, נעימות ומצפוניות.

המשתתפים, בגילאי 18 עד 109, עברו את המבחנים שלפני המגפה, ובשלב מוקדם ומאוחר יותר במגיפה, עם ממוצע של שלושה מבחנים לכל משתתף. במהלך השלב הראשון של המגיפה (מרץ עד דצמבר 2020), האישיות הייתה יציבה יחסית, עם ירידה קטנה בלבד בנוירוטיות בהשוואה לקדם-מגיפה. אחר כך האישיות השתנתה.

"למרות שהמגיפה הייתה מלחיצה עבור כולם, היא שיבשה את המשימות הנורמטיביות של הצעירים יותר, כמו לימודים בבית הספר והמעבר לשוק העבודה, ומערכות יחסים עם אנשים", אמרה סוטין. "זה ספקולטיבי מכיוון שלא מדדנו את הסיבות לשינוי, אבל ייתכן שהשיבוש הזה השפיע יותר על צעירים יותר מכיוון שהמשימות האלה חשובות מאוד עבור קבוצת הגיל הזו". החוקרים ימשיכו לעקוב כדי לראות אם השינויים באישיות הם זמניים או מתמשכים יותר.

קורונה חולי קורונה אישיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד