כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כמו "תחיית המתים"

צפו: מתנדבים רבים סייעו לקהילות היהודיות הנצורות בשל ההוריקן

צוותים של ארגוני הצלה באזורי ההוריקן בפלורידה נפרסו בכל הריכוזים היהודיים לסייע לכל מי שהיה זקוק לסיוע. המתנדבים נקראו לספק סיוע לקהילות המקומיות הנצורות שסבלו מנזק הרסני מהסערה ההיסטורית

צפו: מתנדבים רבים סייעו לקהילות היהודיות הנצורות בשל ההוריקן
מתנדבי הצלה בדרכם לסייע צילום: באדיבות המצלם

רגעים ספורים לאחר שהוריקן 'איאן' חלף על פני פורט מאיירס, ארגון הצלה של דרום פלורידה בתיאום עם ארגון הצלה בולטימור והסניף באורלנדו גייס ושלח צוותים לסייע לקהילות היהודיות שנפגעו בחוף המערבי של פלורידה. המתנדבים נקראו לספק סיוע לקהילות המקומיות הנצורות שסבלו מנזק הרסני מהסערה ההיסטורית.

כשהסופה התקדמה, היא הותירה בעקבותיה נזקים קטסטרופליים עם אלפי בתים מוצפים, כולם ללא חשמל או מים זורמים. ארגון הצלה פעל בתיאום עם הרב מינקוביץ', הרב של חב"ד בפורט מאיירס, שם מצאו מחסה רבים. צוותי הצלה סיפקו אספקה ​​בסיסית כולל מזון ומים.

המתנדבים חילצו כמה אנשים ופינו אותם מהעיר השכנה קייפ קורל, שם השליח המקומי של חב"ד סיפק רשימה של אנשים שלא יצרו קשר, או כאלה שהמתינו לסיוע. ארגונים קהילתיים נוספים כמו ארגון ביקור חולים של לייקווד התגייסו להכנת סיוע הומניטרי.

חברי קהילה רבים איבדו הכל וזקוקים לדברים הבסיסיים ביותר, כולל דברים חיוניים כמו מיטות תינוק, שמיכות, בגדים, מגבות, מוצרי טיפוח וכו'.

הרב מינקוביץ' אמר לאתר Yeshiva world news. כי כשמתנדבי ארגון הצלה הגיעו לפורט מאיירס כדי להציע סיוע, זה היה כמו "תחיית המתים" לקהילה ואנשים "שמחו מאוד" על כך שנראו פרצופים ידידותיים שהגיעו ממרחק מאות קילומטרים כדי לעזור להם.

יותר מ-50 אנשים מצאו מחסה בבית חב"ד שבדרום מערב פלורידה בפורט מאיירס. "אנחנו בנויים בגובה, אז לא חווינו הצפה", אמר הרב יצחק מינקוביץ ל-Chabad.org "איבדנו חשמל ולא היו לנו מים זורמים, אבל עברנו את הסופה. בבוקר (יום חמישי) לאחר שהמים נסוגו, כולם הלכו הביתה, ולמרבה הצער, רובם מצאו שבתיהם מוצפים".

ברחבי דרום מערב פלורידה, צוותי חילוץ מתנדבים עבדו עם חב"ד על מנת לספק טיפול רפואי ופינוי חירום, לרוב בסירה. הרב מינקוביץ תיאר את הערכתם של אנשים, והדגיש כי "הם פשוט אסירי תודה על כך שהמתנדבים האלה עצרו הכל ובאו כדי לעזור להם. הצוות שלנו חילץ אדם שנלכד בביתו המוצף, הוא לא הבין למה מישהו עזב הכל כדי לבוא לעזור לו".

תושבים רבים נשארו ללא קליטה סלולרית וכן ללא חשמל, שליחי חב"ד, יחד עם צוותי מתנדבים מהקהילות עברו מדלת לדלת ובדקו את חברי הקהילה והשכנים.

הוריקן איאן פלורידה מתנדבי הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד