א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
חשש מפגיעה והסלמה

הסיבה שבצה"ל לא משתמשים במל"טים חמושים

מחשש להסלמה שעלול לגרור מותם של בלתי מעורבים, בצה"ל עדיין לא מפעילים מל"טים חמושים כנגד מחבלים ברחבי יהודה ושומרון, זאת למרות שהרמטכ"ל אישר חיסולים ממוקדים מהאוויר 

הסיבה שבצה"ל לא משתמשים במל"טים חמושים
מל"ט. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הסיבה שבצה"ל לא השתמשו עדיין במל"טים חמושים ביהודה ושומרון היא חשש מפגיעה נרחבת מדי, שכן תקיפה אחת מסוג כזה יכולה להרוג 10-15 חמושים, לפגוע במבנים ואפילו להקריס מבנים שלמים, וגם לפגוע בבלתי מעורבים. תקיפה כזו עלולה להסלים את המצב עוד יותר, ולכן בהערכת המצב שהתכנסה ביום רביעי הוחלט להפעיל את היכולת הזו בזהירות. כך מדווח הכתב הצבאי דורון קדוש בגלי צה"ל.

לפי הדיווח, בשלב זה אומרים בצה"ל כי אנחנו עדיין לא בשלב של חיסולים ממוקדים מהאוויר, והפעולות הקרקעיות דווקא מוכיחות את עצמן כאפקטיביות ביותר. נערכים לשימוש במל"טים במסגרת נוהל "סיר לחץ" (ירי על בית מהאוויר), או פגיעה בחמושים מהאוויר במקרים חריגים. לא פוסלים שימוש במל"טים גם בקו התפר.

הכתב מציין כי למרות הפעילות הנרחבת בג'נין, הגזרה שמטרידה ביותר את מערכת הביטחון היא דווקא שכם. שם החשש מפיגועים הוא המשמעותי ביותר, ושם גם מפעילים את הלחצים על מנגנוני הביטחון להגביר את הפעילות. המסר שהועבר למנגנונים - אם לא תרחיבו בקרוב את פעילותכם בשכם, צה"ל יעשה זאת.

כזכור הרמטכ"ל אביב כוכבי אישר ביום רביעי להתחיל לבצע סיכולים ממוקדים מהאוויר נגד מבוקשים ביהודה ושומרון, באמצעות כלי טיס. זאת, ברקע המתיחות הביטחונית בגדה והמבצעים התכופים בעיקר בג'נין ובשכם.

נזכיר כי אמש דווח ב'כאן 11' כי מערכת הביטחון החליטה לאסור כניסת מתפללים יהודים לקבר יוסף בשכם עד להודעה חדשה וזאת בשל החשש לחיי המתפללים.

 

חיסול מחבלים הרג מחבלים מל"טים ג'נין שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד