כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
איך זה קשור אלינו?

גזירת הגיוס של פוטין מטרידה את ישראל

עשרות אלפי ישראלים מחזיקים במקביל גם אזרחות רוסית ובישראל נדרשים לסוגיית גזירת הגיוס של פוטין, האם גם אלה שבישראל יאולצו בעל כורחם להתגייס ולהישלח אולי אל מותם באוקראינה | לפי שעה בישראל אין הנחיות מיוחדות בנושא

גזירת הגיוס של פוטין מטרידה את ישראל
חיל האוויר הרוסי צילום: דוברות הקרמלין

בישראל עוקבים מקרוב אחר גל הגיוס ברוסיה, בעקבות העובדה שישנם כמה עשרות אלפי ישראלים בעלי אזרחות כפולה, ישראלית ורוסית. בתוך כך פורסם ברשת ב', כי בישראל חוששים מהסיכוי שחלקם יקראו לדגל, ויגויסו לצבא הרוסי.

החשש עולה עוד יותר בעקבות הודעת הרשויות ברוסיה כי על פי חוק הגיוס החלקי ניתן לגייס אדם ששירת בצבא זר. כלומר, גם שירות בצה"ל לא מהווה סיבה לאי גיוס.

בימים האחרונים המליצו כמה מדינות לאזרחיהם שלא להגיע למדינה ולעזוב אותה בהקדם, בשל החשש מגיוס לצבא הרוסי. עד כה בישראל לא הוחלט על צעד שכזה, מחשש שמערכת היחסים בין המדינות תיפגע. בשלב זה אין הנחיות מיוחדות בנושא זה.

נזכיר כי לפני כשבועיים חתם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על צו גיוס ל-300 אלף חיילי מילואים שאותם הוא מתכוון לשלוח לחזית באוקראינה, כחלק מהחרפת הלחימה שם וברקע העובדה שאיבד עשרות אלפי לוחמים במלחמה העקובה מדם שנכנסת כבר לחודש השמיני שלה. מאז נרשמת בריחה המונית של גברים למדינות שכנות מחשש שיגויסו, לצד זאת נראו תיעודים ברשתות של אזרחים רוסים שוברים רגליים וידיים בכוונה כדי לקבל פטור מגיוס.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין רוסים אזרחות ישראלית גזירת גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד