י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תוצאות מפתיעות

סקר מרתק: איך מצביעים החרדים ואיזו ממשלה הם מעדיפים

סקר ייחודי שנערך בקרב מאות חרדים מכל הזרמים הליטאים, החסידים, הספרדים וחב"ד, אולי שופך מעט אור על אופי ההצבעה למפלגות השונות ומה דעתו של המצביע החרדי בנושאים הפוליטיים השונים | כמה תומכים במינויו של בן-גביר לשר וכמה היו מעוניינים בלימודי ליב"ה במוסדות

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במסגרת פרויקט 'קרוב לקלפי' של 'חדשות 13' בדק סוקר הערוץ פרופ' קמיל פוקס את דפוסי ההצבעה וסוגיות שעומדות על סדר היום עבור אצל המצביעים החרדים.

המדגם כלל 500 נשאלים מהמגזר החרדי שהתחלקו ל-32% המשתייכים לזרם הליטאי, 31% שמשתייכים לזרם החסידי, 32% מהזרם הספרדי, 3% משתייכים לחב"ד ו-2 אחוזים מזרם אחר לא מוגדר.

ובכן לפי תוצאות הסקר שהוצג במהדורה המרכזית של 'חדשות 13', 47 אחוזים תומכים ב'יהדות התורה' מול 26% שמצביעים לש"ס. 10% הצהירו במענה לסקר כי יתנו את קולם למפלגת 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' ובן גביר, כשבקרב חב"ד אחוז התמיכה הגדול ביותר שעומד על 56 אחוזים מהם. שני אחוזים בלבד מקרב המגזר החרדי תומכים במפלגת 'הליכוד'.

חרדי מצביע בקלפי | צילום: Pierre Terdjman/Flash90.

באיזו ממשלה מעוניינים המצביעים החרדים לראות את נציגיהם בכנסת? תוצאות הסקר הן ברורות: 64% תומכים בהצטרפות לקואליציית ימין או הליכה לאופוזיציה. 16% בלבד תומכים בהצטרפות גם לקואליציית מרכז או שמאל. רק 7% תומכים בהקמת ממשלת אחדות רחבה שתכלול את המפלגות החרדיות כמובן.

500 משתתפי הסקר נשאלו גם כן, האם הם תומכים בלימודי ליבה במערכת החינוך החרדי? ובכן התוצאה מעניינת למדי: 42% השיבו כי הם לא תומכים בשום פנים ואופן, אך 40 אחוזים השיבו כי תומכים בהכנסת לימודי ליבה באופן חלקי. רק 8% השיבו כי תומכים באופן מלא בלימודי ליבה במערכת החינוך החרדי.

ומה באשר לשילוב נשים ברשימות המפלגות החרדיות? 17% תומכים בכך, מול רוב מוחלט של 70% שמתנגד לחברת כנסת חרדית שתייצג אותם בכנסת. ב'חדשות 13' מציינים כי הזרם שהעניק את אחוז התמיכה הגבוה ביותר לשילוב נשים ברשימות חרדיות היה הזרם הספרדי עם 24 אחוזי תמיכה.

חרדי בקלפי | צילום: נתי שוחט, פלאש 90.

כן נשאלו משתתפי הסקר שערך פרופ' קמיל פוקס, האם ח"כ איתמר בן גביר ראוי לכהן כשר בממשלה? ובכן 63% תומכים במינויו לשר, לעומת 15% בלבד שמתנגדים לכך. התמיכה הכי גדולה בכהונת בן גביר בממשלה הייתה בקרב החב"דניקים עם 78 אחוזים וגם 76% מהמשיבים החסידים שתמכו בבן גביר כשר.

סקר 'חדשות 13' נערך על ידי פרופ' קמיל פוקס בקרב 500 נשאלים מהמגזר החרדי. התשאול נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון. טעות הדגימה היא 4.2 אחוזים.

סקר דעת קהל החרדים איתמר בן גביר לימודי ליבה קמיל פוקס בחירות לכנסת ה-25 ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד