כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"זה קרקס"

נשיא רוסיה יכריז היום על סיפוח ארבעה מחוזות

רוסיה תכריז היום על סיפוח המחוזות דונייצק, לוגנסק, זפוריז'יה וחרסון המהווים 15 אחוז משטחי אוקראינה. גם הרפובליקות הבדלניות בדונייצק ולוגנסק יחדלו להתקיים כישויות עצמאיות ויהפכו לחלק מרוסיה. אוקראינה דוחה את הסיפוח על הסף: "זה קרקס שמתקיים בבנייני הקרמלין". הגיוס הרוסי נתקל בקשיים לוגיסטיים קשים

נשיא רוסיה יכריז היום על סיפוח ארבעה מחוזות
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יכריז היום (שישי) בשעה 15:00 על החלטתו לספח את ארבעת המחוזות הכבושים באוקראינה, לשטחי הפדרציה הרוסית. זאת, לאחר שבמחוזות אלו התקיים משאל עם, ולאחר ספירת התוצאות, בידי הפקידים הרוסיים ונאמניהם, דווח על למעלה מ-96 אחוזי תמיכה בהסתפחות של המחוזות לרוסיה.

לפי הדיווחים, הסיפוח יכלול גם את הרפובליקות הבדלניות של דונייצק ולוגנסק שיחדלו להתקיים כישויות עצמאיות ויהפכו לחלק בלתי נפרד מהפדרציה הרוסית הגדולה, בדומה לחצי האי קרים שסופח לרוסיה כבר לפני שמונה שנים. ייתכן שרבים מהאוקראינים במחוזות הכבושים יגויסו בכפיה לצבא הרוסי ויישלחו לחזית כדי להילחם באחיהם האוקראינים.

כמו כן לפי הדיווחים ברוסיה, הסיפוח כוללים גם שטחים שכרגע לא נשלטים על ידי רוסיה, וכל מה שרוסיה מגדירה כחלק מהמחוזות האמורים באוקראינה, יהפוך לשיטתה לחלק מאדמת רוסיה באופן מלא, והכוחות האוקראינים הנמצאים ייחשבו על ידי רוסיה לכוח כובש על אדמה רוסית.

באוקראינה דוחים את הסיפוח על הסף ומבהירים כי הוא לא ישנה דבר. "זה קרקס של ממש בבנייני הקרמלין", הצהיר בכיר אוקראיני לאחר הדיווח על כך שהיום יתקיים טקס רשמי וחגיגות לרגל הסיפוח, ברחבה הסמוכה לבנייני הממשל המפורסמים של רוסיה.

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי כינס אתמול לכינוס חירום את מועצת הבטחון הלאומי של אוקראינה, אבל לא נראה שצפויות לכך השלכות מעשיות, ואוקראינה בכל מקרה תמשיך להיאבק לשחרור המחוזות הכבושים בלי שום קשר לשאלה כיצד רוסיה מכנה אותם. מבחינתה של רוסיה, נסיון אוקראיני שיתבצע החל מרגע הסיפוח לשחרר את המחוזות הכבושים, ייחשב להתקפה ישירה על שטחי רוסיה, ויצדיק הסלמה משמעותית בלחימה, כולל גיוס מלא של כל אזרחי רוסיה בגילאי הלחימה.

במקביל, ההחלטה של פוטין לצאת ל'גיוס מילואים חלקי', אכן הביאה לגיוסם של המונים, אבל לעת עתה לא נראה שצבא רוסיה יודע כיצד להתמודד איתם, ומתיעודים שמפרסמים חיילי מילואים רוסים, הם מדווחים על תסכול גדול, כאוס מוחלט וחוסר ניהול מסודר של האירוע. אתמול התפרסם תיעוד שבו נראים כמה מאות חיילים רוסים זרוקים בלבו של שדה מושלג, כשברקע אין אף מבנה שבו הם יכולים למצוא מחסה מפני הקור.

החייל מספר שהובטח להם שיבואו לאסוף אותם למחרת בבוקר. "לא נתנו לנו אפילו אוהלים כדי לשהות בהם במהלך הלילה", הוא אומר ומצלם את החיילים המתכרבלים במעילים כשברקע נראים מצבורי שלג המעידים על מזג האויר הסתווי השורר במקום. "אין לנו אפילו שטח יבש שנוכל לשבת או לשכב עליו", הוא מספר, "הכל פה רטוב". ואכן רוב החיילים נראים כשהם עומדים על רגליהם, ומעטים כבר.התייאשו והתיישבו על התיקים שלהם.

בתיעוד אחר נראה מפקד שפונה למאות פקודים, ומספר להם על המצב: "כמוני כמוכם", הוא אומר, "אין לי מושג מה יהיה מחר, אני לא יודע אם אני אלך איתכם לקרב או שיתנו לי פלוגה אחרת לאמן. אין לי מושג, אם אתם מתלוננים על מצב רפואי", הוא מוסיף, "גם אני חצי עיוור, אני סובל מכאבי ברכיים וזקוק לתרופות קבועות. אבל אני לא מתלונן, נתנו לי תפקיד ואני אמלא אותו בנאמנות, וכך מצופה גם מכם. לאיפה שישלחו אותנו לשם נלך ונעשה את החלק שלנו בצורה הטובה ביותר".

עוד דווח על אסירים רוסים שהוצאו מבתי הסוהר ברכבים של שירות בתי הסוהר הרוסי, ונלקחו הישר אל שדה הקרב באוקראינה, שם הסירו מהם את האזיקים ונתנו בידיהם נשק כדי להילחם באוקראינים בלי שום הכשרה מוקדמת. לפי הדיווחים, הסוהרים לא מסתירים מהאסירים שככל הנראה הם צפויים למות בשדה הקרב במקום עונש המאסר בכלא הרוסי.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולדימיר זלנסקי סיפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד