כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מהדקים קשרים

מרוקו רוכשת 150 מל"טים צבאיים ישראלים

עסקת מל"טים צבאית חדשה בין ישראל למרוקו. 150 מל"טים ישראלים נמכרו למרוקו כחלק מההסכם הצבאי המרוקאי-ישראלי שנחתם ב-2021. למל"ט משקל המראה מרבי של 13 ק"ג, יכול לצלם ביום או בלילה ולפעול עד שעתיים וחצי במרחקים של עד 50 קילומטרים

מרוקו רוכשת 150 מל"טים צבאיים ישראלים
הרחפן צילום: אשר אלמקייס

מרוקו רכשה 150 מל"טים צבאיים המיוצרים על ידי חברה ישראלית, חברה המתמחה בתכנון ופיתוח ציוד למערכות טקטיות בלתי מאוישות (UAS). לפי דיווחים בתקשורת הזרה, רכישה זו תאפשר למרוקו להצטרף לרשימה ההולכת וגדלה של יצרני מל"טים צבאיים, שכן חלק מהמטוסים הבלתי מאוישים הללו ייבנה במרוקו. היחידות מיועדות הן למשימות מודיעין, מעקב וסיור, והן לפעילות חמושה.

לסוגי המל"טים יש מאפיינים מיוחדים שמבדילים אותם ממל"טים צבאיים אחרים הזמינים ברחבי העולם. המל"טים נמכרו למרוקו כחלק מההסכם הצבאי המרוקאי-ישראלי שנחתם ב-2021. ההסכם עסק בבניית יחידות תעשייתיות במרוקו לייצור מל"טים ישראלים.

מל"ט WanderB בולט ביכולתו לפעול בשקט ללא מסלול ולהמריא ולנחות אנכית. למל"ט משקל המראה מרבי של 13 ק"ג, ויכול לצלם ביום או בלילה, ויכול לפעול עד שעתיים וחצי במרחקים של עד 50 קילומטרים. בנוסף, למל"ט WanderB מוטת כנפיים של שלושה מטרים, זה מאפשר לו לעוף ברוחות הנעות בין 32 ל-65 קשר.

המל"ט השני של מרוקו ThunderB הוא מל"ט שלם יותר, עם טווח של עד 150 קילומטרים ואנטנת מעקב שיכולה להחזיק יותר מ-12 שעות. יש לו משקל המראה מקסימלי של 35 קילו והוא יכול לטוס במזג אוויר סגרירי", ציין המקור שדיווח על כך.

מרוקו רחפנים מלט צה"ל הסכמי אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד