כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עתיד קודר

תחזית הצמיחה בעולם תרד בשל נזקי המלחמה

הצמיחה העולמית צפויה להאט בשנה הקרובה בהשפעת המלחמה שמנהלת רוסיה נגד אוקראינה, כך על פי דו"ח חדש של הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי. "בנקים מרכזיים יצטרכו להמשיך להדק את המדיניות ברוב הכלכלות הגדולות כדי לבלום את האינפלציה"

תחזית הצמיחה בעולם תרד בשל נזקי המלחמה
pixabay

על פי הדו"ח של ה-OECD, הצמיחה הגלובלית צפויה להאט ל-2.2 אחוז ב-2023 ,לעומת 2.8 אחוז בתחזית שפורסמה ביוני. עוד נמסר כי התפוקה העולמית בשנה הבאה צפויה להיות נמוכה ב-2.8 טריליון דולר מתחזית ה-OECD לפני המלחמה.

"הכלכלה העולמית איבדה מומנטום בעקבות המלחמה הלא מוצדקת והלא חוקית של רוסיה נגד אוקראינה. צמיחת התמ"ג נעצרה בכלכלות רבות ואינדיקטורים כלכליים מצביעים על האטה ממושכת", אמר מזכ"ל ה-OECD מתיאס קורמן.

באשר לאירופה, החשופה יותר מאזורים אחרים להשפעות המלחמה של רוסיה באוקראינה, מעריך ה-OECD שהצמיחה הכלכלית בגוש היורו תאט מ-3.1 אחוז השנה ל-0.3 אחוז בלבד ב-2023 .על פי התחזית המוקדמת יותר, כלכלת גוש היורו היתה אמורה לצמוח ב-1.6 אחוז בשנה הבאה.

על פי הדו"ח שיבושים נוספים באספקת האנרגיה יפגעו בצמיחה ויגבירו את האינפלציה, במיוחד באירופה, שם הם עלולים לצמצם את הפעילות הכלכלית בעוד 1.25 אחוז ולהגביר את האינפלציה ב-1.5 אחוז, כשהתוצאה עלולה להיות מיתון שיימשך לאורך כל 2023.

מזכ"ל הארגון אמר במסיבת עיתונאים כי "בנקים מרכזיים יצטרכו להמשיך להדק את המדיניות המוניטרית ברוב הכלכלות הגדולות כדי לבלום את האינפלציה באופן מתמשך".

מלחמת אוקראינה רוסיה כלכלה מיתון כלכלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד