כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"להעניש את הפושעים"

זלנסקי הדליק נר באנדרטה לזכר נרצחי באבי יאר

ביום השנה ה-81 לטבח בבאבי יאר לזכרם של עשרות אלפי יהודים שנרצחו באוקראינה בשואה, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כיבד את זכרם של הקורבנות. "כל משטר לא אנושי מהווה איום על האנושות כולה. יש להעניש פושעים שגורמים לטרגדיות כאלה"

זלנסקי הדליק נר באנדרטה לזכר נרצחי באבי יאר
זלנסקי באנדרטה לזכר נרצחי באבי יאר צילום: משרד נשיא אוקראינה

אוקראינה ציינה בסוף השבוע את יום השנה ה-81 לטבח באבי יאר, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי את זכרם של עשרות אלפי יהודים שהיו קורבנות של הוצאות להורג המוניות על ידי האוכלוסייה האזרחית ששיתפה פעולה עם הנאצים בקייב הכבושה במהלך מלחמת העולם השנייה. זלנסקי הניח פרחים באנדרטה.

זלנסקי אמר בטקס שהעולם צריך לעשות הכל כדי למנוע טרגדיות ופשעים דומים נגד האנושות, שלמרבה הצער, מתרחשים עד היום, במיוחד על אדמת אוקראינה. "כל משטר לא אנושי מהווה איום על האנושות כולה. יש להעניש פושעים שגורמים לטרגדיות כאלה. כך שלדיקטטורים ורודנים לא יהיה רצון לחזור על משהו דומה בעתיד", ציין הנשיא.

זלנסקי צפה במיצג על הטבח ושמע ממנהלי האתר ההיסטורי והזיכרון הלאומי של באבי יאר על החשיבות של שימור זיכרון המקום. נציגי ארה"ב, בריטניה, קנדה, גרמניה ומספר מדינות אירופיות נוספות פרסמו לרגל יום השנה לטבח, הצהרה משותפת המגנה את פעולות הצבא הרוסי באוקראינה.

"לעולם אסור לשכוח את הפשע הנתעב נגד האנושות שהתרחש לפני 81 שנים כאשר כמעט 34,000 יהודים נרצחו על ידי הנאצים ושותפיהם בבאבי יאר. לעולם לא נוכל לתת לזיכרונותיהם של אותם קורבנות ושל כל מי שנרצחו בשואה להיות מבוזים, למחוק או לעשות שימוש ציני לרעה למטרות פוליטיות", נכתב בהודעה.

"לכן זה מחריד במיוחד שפוטין מנסה להצדיק את מלחמתו נגד אוקראינה על ידי עיוות וניכוס לא נכון של ההיסטוריה של השואה. האמירה שצריך "לנקות" את אוקראינה (מהנאצים) הדמוקרטית של היום היא עלבון לכל אלה שסבלו תחת המשטר הנאצי באוקראינה ובמקומות אחרים, אנו קוראים לרוסיה להפסיק לאלתר את מלחמת התוקפנות שלה נגד אוקראינה".

"המדינות שלנו מחויבות לוודא שמבצעי פשעי המלחמה ומעשי זוועה אחרים הבלתי מתקבלים על הדעת, יעמדו לדין כדי לתת דין וחשבון למעשיהם".

מלחמת אוקראינה רוסיה נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי באבי יאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד