כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עותרים לבג"ץ

סקר: האם הציבור בעד פסילת בל"ד ורע"מ

סקר חדש שפורסם בסופ"ש מגלה כי רוב הציבור תומך בפסילת בל"ד, 39% מהציבור תומך בפסילת רע"ם, 14% מתנגדים לפסילת שתי המפלגות • בקרב מצביעי ימין: יותר מ-60% תומכים בפסילת שתי המפלגות • במגזר הערבי: 23% תומכים בפסילת בל"ד ו-13% בפסילת מפלגתו של מנסור עבאס

סקר: האם הציבור בעד פסילת בל"ד ורע"מ
סמי אבו שחאדה ואחמד טיבי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת בל"ד שפרשה מ'הרשימה המשותפת' ונפסלה ביום רביעי בוועדת הבחירות המרכזית, הודיעה ביום שישי: "נעתור נגד החלטת הפסילה, בל״ד כן יכולה, נמשיך עד הסוף ונפתיע את כולם. כפי שלא נכנענו לתכתיבים של לפיד בהגדת הרשימות, לא ניכנע לתכתיב של גנץ בניסיון להנדס הנהגה ערבית לפי מידותיו".

אולם מסקר שנערך על ידי מכון קנטאר בראשות דודי חסיד עבור 'כאן 11' מגלה כי רוב הציבור תומך בפסילת בל"ד מלהתמודד בבחירות, אך מתנגד לפסילת רע"ם. לפי הסקר 51% תומכים בפסילת בל"ד, 39% תומכים בפסילת רע"ם ו-14% מתנגדים לפסילת שתי המפלגות.

הסקר מגלה גם הבדל בין מצביעי ימין לשמאל: בימין יותר מ-60% תומכים בפסילת שתי המפלגות. בשמאל-מרכז יש הבדלים גדולים בין התומכים בפסילה של בל"ד ושל רע"ם - בקרב מצביעי השמאל יש רק 21% שתומכים בפסילת מפלגתו של מנסור עבאס. 

במגזר הערבי 23% תומכים בפסילת בל"ד ו-13% בפסילת רע"ם. מרבית התומכים בפסילת המפלגות הערביות לא מתכוונים להצביע בבחירות.

כזכור ביום רביעי פסלה ועדת הבחירות המרכזית את מפלגת בל"ד מהשתתפות בבחירות. תשעה חברי ועדה תמכו בהחלטה וחמישה התנגדו. סיעות גוש הימין לא השתתפו בדיון. בעוד שבוע בית המשפט העליון יכריע בסוגיה, לאחר שבל"ד ערערה על החלטת הוועדה. בנוסף, ועדת הבחירות דחתה את בקשת "פורום בוחרים בחיים - פורום המשפחות השכולות" לפסול את רע"ם מהתמודדות בבחירות. מהומה פרצה באולם בזמן הדיון בבקשה, כשנציגי המשפחות השכולות זעמו על נציגי הימין בוועדה שנעדרו מההצבעה. 

הסקר נערך על ידי מכון קנטאר בראשות דודי חסיד, במדגם של 452 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה בדגימה אינטרנטית, הכוללת את המגזר הערבי. מועד הדגימה: היום, 29 בספטמבר 2022. טעות הדגימה: 4.7%.

סיעת בל"ד סמי אבו שחאדה מפלגת רע"מ מנסור עבאס פסילת חבר כנסת מהתמודדות ועדת הבחירות בחירות לכנסת ה-25 סקר דעת קהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד