ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

לא בידינו: הר הבית נסגר לעליית יהודים

עקב חשש המשטרה מהפרות סדר - נסגר ההר בפני מאות מבקרים שהגיעו למקום • ארגוני המקדש: "כשלון המחייב אבטחה מקצועית"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בהערכת מצב שקיים הבוקר (ג) מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי, הוא החליט שלא לאפשר ביקורים בהר הבית, זאת בעקבות מידע מודיעיני על כוונה להפר את הסדר עם כניסתם של המבקרים לשטח הר הבית.

במשטרה מציינים, כי במהלך כל חגי תשרי ביקרו אלפי מבקרים - בהם מאות יהודים - בהר הבית, כאשר במספר מקרים במהלך הביקורים התמודדו המשטרה ולוחמי מג"ב מול הפרות סדר ונסיונות לשבש את הביקורים. היום, באופן חריג, הוחלט במשטרה שלא לאפשר את כניסת המבקרים וזאת משיקולים של בטחון הציבור ושלומו.

"מדובר בצעד מתנכל של המשטרה נגד העולים היהודים להר הבית, בעוד מאות ילדים עושים את דרכם אליו מכל הארץ עם הוריהם, לאחר שתיאמנו את עלייתנו עם המשטרה", טוענים העולים, "הייתה אמורה להיות עליית ילדים המונית למקום הקדוש. והמשטרה הפרה בכך פעם נוספת התחייבות של הממ"ז פריינטי בוועדת הפנים של הכנסת לפתוח את ההר ליהודים ללא הפרעות בחול המועד".

יו"ר מטה ארגוני המקדש, אביעד ויסולי, מסר: "הכשלון של המשטרה לאבטח את כניסת היהודים היום להר הבית, דורש דיון דחוף בהחלפת המשטרה בהר הבית בחברת אבטחה מקצועית שתתן מענה לצרכים הייחודיים של עולי הרגל. המשטרה מוכיחה שוב ושוב שאין ביכולתה לאבטח כניסת יהודים חופשית להר הבית". לדבריו, "לאחר שהמשטרה סגרה את ההר ליהודים בימי הרמדאן, היא הייתה חייבת לפתוח אותו בחג ליהודים בלבד, כדי לאפשר כניסה חופשית לכל יהודי, ללא כניעה לטרור המוסלמי במקום".

השר אורי אריאל הגיב: "סגירת הר הבית הבוקר הינה שערוריה חסרת תקדים והפרת התחייבות מפורשת של משטרת ישראל. לא יעלה על הדעת שמדינה ריבונית תתקפל בפני איומים במקום לפעול נגדם, וזאת תוך פגיעה בזכויות הבסיסיות ביותר של אזרחים מן השורה. בכוונתי לפנות לשר לביטחון פנים בדחיפות על מנת לקבל הבהרות על האירוע החמור הנ"ל, ואני דורש מהמשטרה לפתוח כעת באופן מיידי את ההר".
הר הבית סגירה משטרה החלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד