י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"ש בבית שמש : "יש בחורים עם צו מעצר"

הגר"ש אוירבאך ביקר בקהילה החרדית בבית שמש וקרא להתלכד לקרב נגד חוק הגיוס • "מאבק של כלל ישראל" • קרא להתפלל לשלום הגר"ע

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן

במעמד תורני ורב רושם נערך אמש (ג') כינוס תורני גדול בראשותו של הגר"ש אויערבאך שליט"א, שהגיע במיוחד לבית שמש בכדי לחזק את העוסקים במלאכת הקודש של הרבצת התורה בקהילות הקודש בבית שמש.

המעמד התורני נערך לרגל סיום מסכת שנלמדה בכולל האברכים בראשותו של הרה"ג ר' דוד פרידמן, כולל השוכן בבית המדרש 'ממזרח שמש'.

לאחר עריכת הסיום, נשא הגר"ש משא תורני עיוני, ובין היתר הזכיר כי חג הסוכות הוא כנגד יעקב אבינו שהיה 'איש תם יושב אוהלים', זה חג שכל כולו תורה, וגם שמחת החג צריכה להיות מתוך שמחה של תורה, כפי שרואים בסיום המסכת שמביאה שמחה לעמלי תורה.

"המאבק כנגד עולם התורה גדול ורחב, זהו מאבק אמיתי על נפש האומה, על בני הישיבות ואברכי הכוללים. רק הבוקר הגיעו אלי כמה בחורים שקיבלו צו מעצר על כך שלא התגייסו לצבא. זהו לא מאבק של יחידים, זהו מאבק של כלל ישראל, אסור לנו להתייאש, צריך לעשות הכל למען התורה ולומדיה", אמר.

"שמחת החג היא מצוה, אך עם זאת למרות השמחה אנו צריכים לזכור את המצב הקשה של עולם התורה, וגם את המאבק שמתחולל בבית שמש בכדי לעצור את התפתחות הקהילות התורניות ולגרש לומדי תורה מהעיר. צריך לזכור את המאבקים ולהרבות בתפילה לבורא עולם", הוסיף.

בשלהי הדברים, ביקש הגר"ש מראש העיר לשמוע על מצב בריאותו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א, וקרא להרבות בתפילה ובתחנונים בכדי לקרוע שערי שמים למען רפואתו השלימה.
משה אבוטבול הגרש אוירבאך בית שמש ישיבות תפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד