י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היכונו לשישיות

חודש לבחירות לכנסת ה-25: לפיד מתחזק, גוש נתניהו עדיין תקוע

יום הבחירות הולך ומתקרב בצעדי ענק כאשר נותר חודש בדיוק לתוצאות הדרמטיות, כאשר לפי סקר נוסף שמתפרסם הערב גם בבחירות אלה לא תהיה הכרעה ברורה ואנחנו עשויים להיגרר לבחירות שישיות בקרוב | לפיד רושם זינוק ומתקרב לליכוד, מצבן של המפלגות הערביות לא מזהיר

חודש לבחירות לכנסת ה-25: לפיד מתחזק, גוש נתניהו עדיין תקוע
בנימין נתניהו/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל/גדעון מרקוביץ, פלאש 90

חודש בלבד לבחירות והסקרים עדיין מציגים תיקו שמגביר את הסיכוי לבחירות שישיות, בתוך גוש השמאל שינויים בין המפלגות, כשאיילת שקד עדיין הרחק מאחוז החסימה.

סקר חדשות 'כאן 11' של הסוקר דודי חסיד שפורסם הערב (מוצאי שבת) מציג את מפת הגושים לפיה גוש נתניהו עדיין הרחק מה-61 הנדרשים וזוכה ב-59 מנדטים בלבד, בעוד מחנה לפיד זוכה ל-57 מנדטים.

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה מתחזקת רק בשני מנדטים עם 32, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מתחזקת מ-17 מנדטים כיום ל-25 בסקר, 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר - 12, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ - 12.

עוד עולה מהסקר כי הכוח החרדי נחלש, כאשר ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי יורדת מ-9 ל-8 מנדטים, לעומת 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שזוכה ל-7 מנדטים ושומרת כל כוחה. 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן נחלשת שוב ל-5 מנדטים, 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת גם היא ל-5 מנדטים, כמו 'מרצ' שבראשות זהבה גלאון שנחלשת גם היא ל-5.

בגזרת המפלגות הערביות, שתיהן על סף אחוז החסימה, כאשר חד"ש-תע"ל שבראשות איימן עודה ואחמד טיבי מקבלת 4 מנדטים, וכך גם רע"מ שבראשות מנסור עבאס עם 4 מנדטים בלבד.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות, 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 2.2% בלבד, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 1.6%, 'החופש הכלכלי' בראשות אביר קארה עם 1.4%, 'המפלגה הכלכלית' בראשות ירון זליכה עם נתון דומה -1.4% ו'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר עם 0.8%.

בחירות לכנסת ה-25 סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד