ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בשו"ת נדיר ומיוחד

ראש הישיבה: להתפלל בימים הנוראים על הבחירות

בשו"ת נדיר שנמסר ע"י ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין למגזין 'במה' לקראת הימים הנוראים, הורה על החובה להעתיר להצלחת הבחירות ש"הרבה גופי תורה תלויין בה". השו"ת המלא כעת ב'בחדרי חרדים'

ראש הישיבה: להתפלל בימים הנוראים על הבחירות
הגרי"ג אדלשטיין בכל נדרי צילום: שוקי לרר

בשו"ת נדיר ומיוחד מראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, המתפרסם במגזין 'במה' לקראת יום כיפור, נשאל האם יש להתפלל על הבחירות הקרובות, הרי יש בזה שאלה שהרבה גופי תורה תלויים בזה, והורה 'כן' להתפלל על כך.

השאלות שנשאלו לפני הגרי"ג, הועלו על ידי הגאון רבי מרדכי בונים זילברברג רבה של שכונת שיכון ה' בני ברק. בין הדברים נשאל ראש הישיבה על כך שיש מתלוננים שהם לא מרגישים התעלות בתפילות הימים הנוראים אפילו לאחר עבודת הסליחות והם נשברים מכך, מה יש לומר להם? על כך השיב ראש הישיבה: "שלא יחשבו על זה, רק יכוונו בפירוש המילות ולא לחשוב על זה".

לשאלה האם יש עניין לעבוד בכל חודש על מידה אחרת לאורך כל השנה, אמר הגרי"ג: כי "זה לא פשוט".

עוד נשאל, לאברכים ובחורי ישיבות חשוב מאוד מקום התפילה בימים הנוראים, קרוב לש"ץ ולבימה, האם יש ענין בזה? אמר: "אין בזה ענין".

לשאלה איזו קבלה טובה כדאי לקבל ליום הדין, אמר ראש הישיבה: "ללמוד מוסר". ומהי הקבלה הראויה לנשים לקראת יום הדין? "להגיד תהילים".

במקביל לשו"ת הנדיר והייחודי, מפרסם מגזין במה לראשונה את 'סדר העבודה' של הגרי"ג אדלשטיין בעבודת הימים הנוראים ועד למוצאי הצום.

 

הרב גרשון אדלשטיין הרב מרדכי בונים זילברברג בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד