כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מונע על ידי גרעין

עתיד מהיר: טיסה מלונדון לניו יורק ב-80 דקות

טיסה מהירה מלונדון לניו יורק עשויה להפוך למציאות בעתיד עם מטוס על-קולי חדש המונע על ידי גרעין. המטוס יכול להטיס 170 נוסעים במהירות גבוהה פי שלושה ממהירות הקול. והוא יהיה מהיר כמעט פי שניים מהקונקורד וגדול בהרבה

עתיד מהיר: טיסה מלונדון לניו יורק ב-80 דקות
מטוס קונקורד: אילוסטרציה צילום: Pixabay

טיסה מלונדון לניו יורק תוך 80 דקות עשויה להפוך למציאות בעתיד עם מטוס על-קולי חדש המונע על ידי גרעין.

מעצב המטוס, אוסקר ויניאלס מספרד אמר שבשנים הבאות הוא יוכל להטיס 170 נוסעים במהירות של יותר מפי שלושה ממהירות הקול, במהירות של 2,486 מייל, (כ-4000 קילומטרים) כמעט פי שניים מזו של הקונקורד המקורי.

המטוס ה-Hyper Sting יהיה הרבה יותר גדול מקונקורד, עם אורך של 328 רגל, יותר מ-100 רגל מהקונקורד המקורי, ומוטת כנפיים של 169 רגל, בהשוואה ל-85 רגל של קונקורד.

המעצב ויניאלס הסביר: "קונקורד היה מבריק עם ניסוי אצילי, אבל היא הכניסה יותר מדי פליטות לסביבה, יותר מדי רעש, והייתה יקרה מדי לתפעול. עידן חדש של טיסה על-קולית עשוי להיות ממש מעבר לפינה, אבל יש אתגרים להתגבר עליהם כשמדובר בטיסה מהירה יותר ממהירות הקול".

עוד אמר: "המטוס 'היפר סטינג' הוא קונספט חדש עבור מטוסים מסחריים על-קוליים עתידיים. היום יש כמה פרויקטים לעידן חדש של טיסות על-קוליות מיוזמות פרטיות וציבוריות שונות, חלק מהן נמצאות בעיצומן ועשויות להפוך בעוד כמה שנים לקונספט אמיתי".

קונקורד מטוס לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד