כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
עשרות הרוגים

הרב ובנו הצילו משפחה שהיתה זקוקה לחילוץ

ההרס שנגרם על ידי הוריקן איאן בפלורידה: כאשר נודע לרב מקומי כי משפחה בת ארבע נפשות נלכדה בקומה השנייה בביתה, הוא יצא עם בנו בסירה מיוחדת לחלץ את המשפחה שחולצה בשלום כולל הכלב של המשפחה

הרב ובנו הצילו משפחה שהיתה זקוקה לחילוץ
רגע החילוץ של המשפחה צילום: באדיבות המצלם

ההרס שנגרם על ידי הוריקן איאן השתרע הרבה מעבר לחוף המפרץ של פלורידה. כאשר נודע לרב יוסף קוניקוב מחב"ד - דרום אורלנדו כי משפחה בת ארבע נפשות נלכדה בקומה השנייה בביתה בקיסימי, דרומית לאורלנדו, וקריאות למוקד החירום 911 לא נענו עקב איומים דחופים ומידיים יותר.

רגע החילוץ של המשפחה בפלורידה

הרב ובנו לוי, מציל מוסמך, הזמינו סירה ויצאו לאורך רחובות שכונתיים מוצפים כדי להציל את המשפחה.

המדינה כולה חוותה שיטפונות ונזקים חסרי תקדים. הרב צבי קוניקוב פרסם בחשבון הפייסבוק שלו על החילוץ: "זה אחי, הרב יוסף קוניקוב מחב"ד דרום אורלנדו ובנו לוי, שעושם עבודה מדהימה כדי לעזור למשפחות שנתקעו לאחר ההוריקן". הרב הציל משפחה עם ארבעה ילדים כולל הכלב שלהם.

ביום חמישי האחרון שלח הרב פישל זקלוס מחב"ד נאפולי פלורידה הודעה לקהילתו כי חב"ד מרכזת צוות חילוץ רפואי מתנדב, "אם אתם צריכים מזון, מים, טיפול רפואי או פינוי, אנא הודיעו לנו. אנחנו כאן בשבילכם", כתב. "בעוד אנו מתפללים לשלומם ולרווחתם של כולם, כעת עלינו להתקדם ולהצטרף לעבודת חילוץ, הקהילה שלנו תצטרך לדאוג אחד לשני ולהתאחד כדי לעבור את זה, ואני יודע שנעשה זאת, אנחנו תמיד עושים זאת".

מנזקי ההוריקן: אנשים רבים ברחבי פלורידה נותרו ללא מי שתייה נקיים, או שהברזים שלהם התייבשו, לאחר שמערכות המים ברחבי המדינה זוהמו או נהרסו בעקבות הסופה. גורמים רשמיים הזהירו כי נהרות עלולים להציף אתרים בפנים פלורידה. השריף של מחוז לי בפלורידה אמר ביום שבת כי כ-35 בני אדם נהרגו שם. לפחות 12 מקרי מוות נוספים אירעו במחוזות אחרים.

מושל דרום קרולינה אמר ביום שבת שמדינתו ספגה נזק משמעותי לאחר שהוריקן איאן הגיע לשם ביום שישי האחרון. כ-1.1 מיליון איש בפלורידה, 16,000 בדרום קרולינה, 132,000 בצפון קרוליינה ו-37,000 בווירג'יניה נותרו ללא חשמל.

פלורידה הוריקן איאן חב"ד הרוגים הפסקת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד