כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זלזל בבלינקן

אבו מאזן: "אובמה הזהיר אותנו מפני פגישה עם הלובי הציוני"

בפגישה עם בכירים פלסטינים - אמריקאים בשולי עצרת הכללית של האו"ם, מנהיג הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא לאמריקאים לדחוף להקמת מדינה פלסטינית, וטען כי נפגש עם "הלובי הציוני"  למרות שאובמה הזהיר מפניו

אבו מאזן: "אובמה הזהיר אותנו מפני פגישה עם הלובי הציוני"
אבו מאזן צילום: פלאש 90

נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר בשבוע שעבר לקבוצה של פלסטינים אמריקאים כי הוא נזף במזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן על כך שלא לחץ על ישראל לעשות שלום. בעוד שאבו מאזן לא נמנע מלהשמיע בפומבי את התסכול שלו מממשל ביידן בשנה האחרונה, נראה היה שדבריו במהלך פגישה פרטית עם נציגי הפזורה הפלסטינית בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק הלכו רחוק יותר וכללו זלזול בדיפלומט הבכיר של ארצות הברית.

בהקלטה של ​​הפגישה ב-22 בספטמבר שפורסמה באתר "טיימס אוף ישראל", אמר מנהיג הרשות כי בשיחת טלפון שנערכה לאחרונה עם בלינקן, אמר אבו מאזן שהוא מתוסכל ממה שהוא כינה נוהג חוזר של ארה"ב לטעון שישראל אינה מעוניינת בשלום.

"אמרתי לבלינקן, 'ילד קטן, אל תעשה את זה'", אמר עבאס לבכירים פלסטינים-אמריקאים, ודיבר בערבית. אבו מאזן אמר כי הוא הזכיר לבלינקן כיצד במהלך משבר תעלת סואץ ב-1956, ישראל הסכימה להסיג את כוחותיה מרצועת עזה לאחר שנשיא ארה"ב דאז אייזנהאואר הורה לראש הממשלה דוד בן גוריון לעשות זאת. "בן גוריון כתב בזיכרונותיו שהוא נסוג באותו לילה", אמר אבו מאזן, בניסיון להוכיח שלארצות הברית יש את הכוח ללחוץ על ישראל כשהיא רוצה.

אבו מאזן אמר לנוכחים בפגישה שהוא נוהג להאמין לממשלים האמריקאיים שטענו שישראל לא רוצה שלום. עם זאת, כעת הוא מבין ש"זה לא שהישראלים לא רוצים שלום אלא האמריקאים לא רוצים שלום".

פגישת בכירי הרשות הפלסטינית עם נציגי אייפא"ק ברמאללה

בפגישתו עם הפלסטינים האמריקאים, הדגיש מנהיג הרשות הפלסטינית את הלגיטימיות של המאמצים הפלסטינים ואמר: "אנחנו נגד רקטות ואנחנו נגד ארטילריה, אנחנו עם שליו. אנחנו רוצים להשיג את זכותנו באמצעות שיחות שלום, אבל ארה"ב לא רוצה ללכת בדרך זו".

אבו מאזן אמר לנוכחים בחדר: "אתם חייבים לדבר עם כולם כדי להגיע למטרה שלכם, אסור להרחיק אף אחד, כולל השדולה הציונית" (התייחסות לכאורה לאייפא"ק) "יש הרבה אנשים שאומרים שהלובי הציוני הוא המסוכן ביותר, לא, חייבים לדבר עם השדולה הציונית". הוא הוסיף "האמת היא שקודם כל צריך לדבר עם הליכוד".

מנהיג הרשות הפלסטינית דיבר על השיחות עם "הלובי הציוני" שהתקיימו במהלך כהונתו הראשונה של הנשיא לשעבר ברק אובמה. השליח המיוחד של ארה"ב דאז לתהליך השלום במזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, קרא לנשיא הרשות הפלסטינית שוב ושוב "התחנן" שלא ייפגש עם השדולה הפרו ישראלית, אמר אבו מאזן. נשיא הרש"פ אמר כי מיטשל התייחס לחברי השדולה הציונית כ"חיות" וכי אובמה "השתגע" כשגילה על תוכניתו להיפגש עם אייפא"ק, והזהיר את נשיא הרשות הפלסטינית שהוא "יצטער" על כך.

בהצהרה ל"טיימס אוף ישראל" אמר מיטשל: "זכרונו של הנשיא אבו מאזן אינו נכון לגביי. אני לא יודע על השיחות שלו עם אחרים, אבל אני יכול לציין באופן חד משמעי שמעולם לא הייתה איתי שיחה כזו. יתר על כן, מעולם לא השתמשתי בשפה על אייפא"ק שהוא מצטט, איתו או עם מישהו אחר". מטעם משרדו של אובמה סרבו להגיב.

בכירי הרשות הפלסטינית נפגשו שוב ושוב עם משלחות אייפא"ק, כולל בתחילת החודש כאשר עוזרו הבכיר של אבו מאזן חוסיין א-שייח אירח את נציגי השדולה ברמאללה.

אבו מאזן הרשות הפלסטינית אנתוני בלינקן ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד