אזהרה לבריטניה

דיפלומטים ערבים קוראים לא להעביר את השגרירות לירושלים

במכתב שנשלח לראש ממשלת בריטניה נאמר שתוכנית להעביר את השגרירות הבריטית לירושלים "לא חוקית", ועלולה לסכן את הסכם הסחר החופשי בין בריטניה למועצת שיתוף הפעולה של המפרץ. "הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי ושל האחריות ההיסטורית של בריטניה"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

שגרירים ערבים בלונדון קוראים לליז טראס, ראש ממשלת בריטניה, לא להמשיך עם תוכנית "לא חוקית ובלתי נשפטת" להעברת שגרירות בריטניה לירושלים. כמה דיפלומטים ערבים אף אמרו שהתוכנית עלולה לסכן את השיחות על הסכם סחר חופשי חשוב מאוד בין בריטניה למועצת שיתוף הפעולה של המפרץ, שאמור להסתיים השנה.

מכתב פרטי נשלח לפני נסיעתה של טראס לעצרת האו"ם בניו יורק. בעלי ברית של האיחוד האירופי אמרו לבריטניה שהם חושבים שהמהלך אינו חכם ומשערים באופן פרטי שטראס לקחה את היוזמה לא רק בשל קשריה ההדוקים עם ישראל, אלא מתוך רצונה שיבחינו בה ככוח משפיע. כך דווח ה'גארדיאן' הבריטי.

היה צפוי שקבוצת מדינות פרו-פלסטיניות המיוצגות בלונדון תתנגד למהלך השגרירות המוצע, אך המכתב ששלחו הדיפלומטים זוכה לתמיכה של כל מדינות ערב, כולל אלו התומכות בהסכמי אברהם שנחתמו בספטמבר 2020. ההסכמים נועדו להוביל לקשרים כלכליים בין ישראל לבחריין ואיחוד האמירויות הערביות ומרוקו.

דיפלומט בריטי לשעבר אחד תיאר את טראס כדומה לטראמפ, הוא אמר: "נראה שהיא חושבת שהיא צריכה לחקות את דונלד טראמפ. ההבדל הוא שארה"ב גדולה מספיק כדי למצוא את דרכה במזרח התיכון. בריטניה לא. אם בריטניה תעביר את השגרירות שלה, יהיה לזה אפקט דומינו בקרב כמה מדינות באיחוד האירופי, כמו הונגריה, והאינטרסים הבריטיים בעולם הערבי ייפגעו".

חוסאם זומלוט, השגריר הפלסטיני בלונדון, אמר: "כל מהלך של העברת השגרירות יהיה הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי ושל האחריות ההיסטורית של בריטניה. היא מערערת את פתרון שתי המדינות ומשלהבת מצב נפיץ ממילא בירושלים, בשאר השטחים הכבושים ובקרב קהילות בבריטניה ובעולם כולו. זה יהיה אסון".

אנגליה שגרירות

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד