כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הפליה דתית

ניו יורק: תביעה לביטול איסור הכנסת נשק לבתי כנסת

מועדון הנשק היהודי של מדינת ניו יורק הגיש ביום חמישי תביעה בגין איסור לשאת נשק חם בתוך בית כנסת או מקום תפילה אחר. "ניו יורק אינה מאפשרת לאזרחים דתיים שומרי חוק לעסוק בו-זמנית הן בחופש הדת והן בזכות לשאת נשק"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

מועדון הנשק היהודי של מדינת ניו יורק הגיש ביום חמישי תביעה נגד המדינה בגין איסור לשאת נשק חם בתוך בית כנסת או מקום תפילה אחר. המדינה קבעה כי בתי כנסת נכללים בקטגוריית "אתרים רגישים" שבהם אסור להכניס אקדחים.

המועדון פרסם את ההודעה הבאה לתקשורת: "מדינת ניו יורק רוצה שאזרחים דתיים יבחרו בין שתי זכויות; הזכות לעסוק בדת באופן חופשי כפי שנקבע בתיקון הראשון, והזכות לשאת נשק חם כפי שנקבע בתיקון השני. היא אינה מאפשרת לאזרחים דתיים, שומרי חוק, לעסוק בו-זמנית הן בחופש הדת והן בזכות לשאת נשק, מבלי לתייג אותם כפושעים. חוק חדש זה פוגע בזכויות התיקון הראשון של בעלי נשק חוקי, כמו גם בזכויות התיקון השני של אנשים דתיים".

בהמשך נאמר: "החוק החדש מפר גם את הזכות להליך הוגן ולהגנה שווה על פי התיקון הארבעה עשר. לפי החןק אנשים המחזיקים בנשק חם כחוק, מקבלים יחס קשוח יותר כאשר הם נמצאים במקום שבו מתרחשת פעילות דתית. לא נראה שיש אינטרס ממשלתי משכנע שיכול להצדיק את היעדר הגנה שווה על פי החוק לאנשים דתיים".

עוד נאמר: "אנו סומכים על כך שבית המשפט יבטל במהירות את החוק המפלה והבלתי חוקתי הזה שמכוון ספציפית לשמירה על מצוות דת, שיחזיר את זכויותיהם של תושבי ניו יורק המבקשים ליהנות מהחירויות הבסיסיות ביותר הכלולות במגילת הזכויות שלנו ומוכרות על ידי בית המשפט העליון של ארצות הברית".

נשקים בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד