י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מסתמן: הבוקר ניתוח להשתלת קוצב לב קבוע

מסתמן: אם לא תחול הרעה במצבו - בשעות הבוקר יוכנס הגר"ע יוסף לניתוח במהלכו יבצעו הרופאים השתלת קוצב לב קבוע • פרופ' יעקב נפרסטק: "יש כשל בכמה מערכות - אך אין סכנה מיידית" • "המצב קשה אך יציב - הדיאליזה הצליחה" • מועצת החכמים: "להקדיש ליל הושענא רבה ללימוד ותפילה לרפואתו" • זעקו בתפילה: רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה

הגר"ע יוסף. צילום: פלאש 90
הגר"ע יוסף. צילום: פלאש 90



מצבו של הגר"ע יוסף, המאושפז ב'הדסה עין כרם' כשהוא מורדם ומונשם, לאחר שהשתלת קוצב הלב הזמני נכשלה וכליותיו אינן מתפקדות - החמיר מאוד ו"נשקפת סכנה לחייו", אך עם זאת רופאיו אופטימיים ואומרים ש"לא מדובר בסכנה מיידית".

כפי המסתמן, יוכנס הגר"ע בשעות הבוקר (ד), לניתוח במהלכו יבצעו הרופאים השתלת קוצב לב קבוע. דוברת הדסה הודיעה, כי בשעה 6:30 הבוקר, יתקיים תדרוך של פרופ' יעקב נפרסטק, מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים 'הדסה', על מצבו של הגר"ע.

המשנה למנכ"ל בית החולים, פרופ' יעקב נפרסטק, אמר בשיחה עם כתבים כי מצבו של הרב יציב באופן כללי. לדבריו: "לנו כרופאים תמיד יש אופטימיות וגם במקרה הזה כמובן שאנחנו אופטימיים. עיקר הטיפול הוא לנסות לייצב את המערכות שפועלות לא בתפקוד מלא בתקווה שגופו יתגבר ויתחזק. הדיאליזה הצליחה, הטיפול העיקרי הוא המשך הטיפול שקיבל עד היום".

קודם לכן, בשעה 16:00 אחר הצהרים, מסר פרופ' יעקב נפרסטק, כי מצבו של הגר"ע מוגדר חמור וקשה, אך מדבריו השתמע כי לא נשקפת לו סכנת חיים מיידית.

"לא צריך להיות רופא כדי להבין את המצב", אמר נפרסטק, וסיפר כי הוא "חוזר ממיטתו של הגר"ע. מצבו קשה, הוא נזקק לסיוע תרופתי, מורדם ומונשם, הוא נזקק לסיוע תרופתי גם לשמירה על לחץ הדם. הוא נזקק למכשור לשמירת קצב הלב ותפקוד הכליות. המצב מצביע על כשל של מספר מערכות. ברגע שיש כישלון של מספר מערכות זה מקשה יותר על התגובה לטיפול, אנחנו עושים הכול ומקווים לטוב".

לשאלה האם יסירו את ההרדמה, השיב: "הסבל קטן יותר בזה שהוא מורדם, וגם רפואית זו פעולה לא נכונה".

לדבריו, "סביב מיטתו נמצאים בני משפחתו. ההחלטות הרפואיות נעשות תוך הסבר, והם מסייעים לנו מאוד. רופאים רבים מטפלים ברב ומנסים לשקם את מצבו, מובן שכשיש כשל של מספר מערכות נשקפת סכנה לחיים".

במקביל, מסרה דוברת בית החולים: "צוות הרפואים המטפל ברב חיים עובדיה יוסף מסר כי מצבו של הרב הוגדר קשה אך יציב. הרב מקבל סיוע רפואי למערכות בגופו שתפקודם כשל או נחלש. הבוקר החליט הצוות הרפואי על תוספת של תרופה לתמיכה בלחץ הדם. הרב ממשיך להיות מורדם ומונשם והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בהדסה עין-כרם".

מוקדם יותר, לקראת הצהרים, נמסר כי חלה החמרה במצבו של הגר"ע, וכי הוחלט להשאירו מורדם ולהגביר את הטיפול התרופתי. ההחלטה התקבלה לאחר שחל שינוי לרעה במצבו לעומת הלילה, בהלכו חל שיפור קל.

דוברת בית החולים 'הדסה עין כרם' מסרה אז: "בתום הערכה שקיים הצוות הרפואי המטפל ברב עובדיה יוסף, מצבו של הרב הוגדר קשה אך יציב. הצוות הרפואי החליט על תוספת של תרופה לתמיכה בלחץ הדם. הרב ממשיך להיות מורדם ומונשם והוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ פנימי בהדסה עין-כרם".

לאחר זמן קצר יצא הפרופסור דן גילון, המטפל ברב, בדברים ברורים יותר. "לאחר הערכה חוזרת הבוקר, מצבו קשה יותר. עשינו טיפול ושימוש בתרופה כדי לחזק את הווריד בשל לחץ הדם. זה סימן לא טוב לאדם מבוגר עם פגיעה בכליות ובלב, אנחנו מקווים שיהיה אפשר לשפר את המצב שלא מראה כיוון טוב".

בכל רחבי העולם היהודי מתקיימות תפילות לרפואתו.

מועצת חכמי התורה בארץ ישראל יצאה בקריאה "לציבור הרחב בארץ ובתפוצות להתאחד, להעתיר בתפילה ולקרוע שערי שמים לרפואתו של נשיא מועצת חכמי התורה מורנו ורבינו מרן הרב חיים עובדיה יוסף בן גורג׳יה, יש להקדיש את הלילה ליל הושענא רבה לילה של חתימה בשמים ללימוד ותפילה לרפואתו, והן אל כביר לא ימאס בתפילת רבים".

האדמו"ר מבאיאן הגיע ל'הדסה' והוא אומר תהילים בסמוך לחדרו של הגר"ע יוסף. גם הגר"ח קנייבסקי ערך 'מי שבירך' מיוחד לגר"ע, לאחר ששימש כסנדק בברית בבית מדרשו.

הבוקר (ג) בשעה 6:30, קיים פרופ' דן גילון, הקרדיולוג המטפל בגר"ע יוסף, מסיבת עיתונאים, בה סקר את מצבו של הגר"ע. "על הגר"ע עבר לילה שקט", מסר גילון, והוסיף: "הוא יציב מבחינת המערכות השונות, לגבי הסיבה שבגללה הוא עבר אתמול הנשמה - יש רושם של שיפור מסוים, אבל בסך הכל הייתי אומר שהוא יציב, וזה בהחלט משמח אותנו".

אמש עדכן פרופ' גילון לפני ביצוע ההנשמה: "הסיבה להנשמה היא ירידה במצב הנשימתי של הרב, שהקשתה עליו. ההנשמה לא נעשתה במסגרת הדרדרות קיצונית או החייאה, אלא כהחלטה להקדים תרופה למכה. זה נעשה בצורה נינוחה על ידי אנשי מקצוע כדי לייצב את המצב. אחרי ההנשמה הרב לחלוטין יציב, עם לחץ דם סביר ודופק תקין".

הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה לרפואת רבי חיים עובדיה יוסף בן גורג'יה.

ח"כ אלי ישי בכה: "אני רואה אותו כרגע ואני נקרע"

בראיון לרדיו 'קול ברמה' אמר ח"כ אלי ישי, אחרי שיצא מחדרו של הגר"ע: "אני ממש מתרגש, הגעתי הביתה אתמול מאוחר וראיתי כל הילדים הקטנים והבנים והחתנים יושבים וקוראים את ספר התהילים בדמעות. ככה זה קורה בכל עם ישראל. אני שומע ורואה ומלא בהתרגשות.

"אלה שעות קשות לכולנו, לי באופן אישי כי הוא כמו אבא... מתפללים ממשיכים להתפלל כולנו. אין ייאוש. 'אל יתייאש מן הרחמים', אמנם המצב קשה, אבל בעזרת השם יש תקווה. אני יודע שמתפללים ואני מבקש להמשיך, להמשיך לקבל קבלות, להמשיך להתפלל...

"קשה מאוד לראות אותו כך, אני אדם מאד קרוב אליו, גם בנושאים פרטיים בחיים האישיים, בכל דבר הוא היה לי מורה דרך ובעזרת השם ימשיך להיות מורה דרך... נמשיך להתפלל ואנחנו מאמינים שבעזרת השם הרב עוד יחזור וימשיך להנהיג אותנו, בעזרת השם.

"כרגע המצב הוא יציב אבל קשה. הוא מונשם והוא מונשם רק בגלל שהיו לו בעיות בריאות כתוצאה ממים והיו לו קשיי נשימה קשים וכל מה שיש לו מסביב, הכליה והקוצב לב – אי אפשר לקחת סיכון שיביא לסכנת חיים ולכן ההנשמה דרך הפה, הנשמה מלאכותית. הוא מונשם ומורדם על מנת לתת לו את הכוחות לנקות את הריאות, בעזרת השם ותוך ימים ספורים אנחנו מקווים כולנו שהכול יתאזן, וצריך להתפלל שלא תהיה שום התדרדרות כי כל דבר פה רגיש. התפילות האלה חשובות עד מאד על מנת שבעזרת השם יתנקו הריאות ונחזיר אותו למצב טוב כדי שינשום באופן עצמאי.

"אתה רואה אותו כמו מלך, מלך ממש, מלך של עם ישראל. מנהיג דגול. חיוך שלו, הפנים שלו, העוצמה שלו, פסקי ההלכה שלו, אני ממש מחכה לראות את הרגעים האלה, אני רואה אותו כרגע ואני נקרע..."

בשלב זה אלי ישי קטע את השיחה בדמעות וביקש לעצור את הראיון.

נשיא המדינה שמעון פרס אמר הבוקר בקבלת פנים לאזרחי ישראל בסוכתו שבמשכן הנשיא: "אני רוצה לשלוח ברכת רפואה שלמה לרב עובדיה יוסף. אני מתפלל שישוב לאיתנו בהקדם האפשרי. הרב הוא מורה דרך לעם שלנו ואדם יקר מאוד".



עוד בנושא:

הדרדרות: הגר''ע יוסף מורדם ומונשם • זעקו לרפואת רבי חיים יוסף עובדיה בן ג'ורגיה
הגר"ע יוסף עבר בהצלחה השתלת קוצב לב זמני
הגר"ע באשפוז • "מטופל בהתאם לממצאי הבדיקות"
התפללו • בני משפחה: "המצב של מרן חמור"
פתאום הפסיקו הריקודים • בית השואבה בש"ס

עידכון אחרון: 20:15

הגר''ע יוסף מצב אשפוז תפילות טיפול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד