ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

"אין קריסת מערכות חלילה, אבל המצב לא טוב"

רגע אחרי שיצא מחדרו של הגר"ע, אומר ח"כ אלי ישי: "ההרגשה קשה" • הוא משחזר את השבת והחג: "הרב היה במצב רוח מרומם"

היה שמח ונרגש.  הגר"ע בהכתרת בנו. צילום: יעקב כהן
היה שמח ונרגש. הגר"ע בהכתרת בנו. צילום: יעקב כהן

רגע אחרי שהוא יוצא מחדרו של הרב, ורגע לפני שהוא נכנס לשם חזרה, אחרי לילה ללא שינה, שוחחתי עם ח"כ אלי ישי שיחה קצרה.

אם לשפוט לפי קולו, מצב רוחו מדוכדך לגמרי. במהלך כמעט 15 השנים אחרונות הוא מלווה את הגר"ע יוסף צמוד ואישי ולא קל לו לראותו במצב בו הוא שוכב כרגע במחלקה לטיפול נמרץ שבבית החולים 'הדסה עין כרם'.

בחג האחרון, כמו גם בשבת שלאחריו, סעד בבית הגר"ע את סעודת הבוקר השבת. בחג היה הגר"ע במצב רוח מרומם, וגם מצבו הבריאותי היה נראה, יחסית טוב. "אכלנו בסוכה, הרב ישב איתנו", מספר ח"כ ישי.

אבל בשבת בבוקר העניינים כבר היו שונים לגמרי. בתחילה הרב ניסה לשבת עם בני המשפחה, אבל בהמשך חש מאוד ברע. היה שלב שבו אפילו התעלף. הכאבים העזים, החולשה האיומה – כל אלו נתנו בו את אותותיהן והוא התקשה להמשיך ולתפקד כרגיל.

בהחלטת רופאו האישי הוא נלקח במוצ"ש לבית החולים. "אין קריסת מערכות חלילה, אבל המצב לא טוב", אומר ישי. "ההרגשה קשה", הוא מודה.

"יש הרבה מורדות, הסטטוס הוא שהרופאים נלחמים על חייו. מקווים לטוב, מקווים שלא תהיה התדרדרות נוספת. יש כמה בעיות משולבות, זיהום בריאות, הכליות פועלות לא כשורה, כך גם הלב, נוסף לכך הזיהום בדרכי השתן, אי אפשר חלילה לקרוא לזה קריסת מערכות, אבל זה לא פשוט והטיפול מאוד מורכב".

במבט לאחור הוא נזכר איך היה הגר"ע נראה טוב באירוע ההכתרה לבנו, הגר"י יוסף. יחסית, כמובן. הכול יחסית. כי גם אז סבל מבעיות שונות, מהן סבל כבר מספר שבועות. "אבל הוא כל כך היה שמח ונרגש, התרגשנו כולנו".

מאז חלפו ימים אחדים, והמצב השתנה מהקצה לקצה. "בלילה לא הצלחתי להירדם. חזרתי הביתה לשעות אחדות, ניסיתי, אבל לא הצלחתי. המחשבות לא מניחות לי".

אני מנסה להבין ממנו איך הוא מתמודד עם כלי התקשורת הרבים המסתערים עליו בשאלות עם הקשרים פוליטיים. זה לא פשוט כשכל כולו נתון בדאגה למורו ורבו.

"אני פשוט לא עונה, לא מגיב, לא מתייחס", הוא אומר.

ונכנס חדרה אל חדרו של הגר"ע.
ח''כ אלי ישי הגר''ע יוסף בית חולים סוכה הכתרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד