כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רחוק מ'מושלם' אבל בדרך

מאסק הציג את הרובוט של טסלה: "יוציא את השעמום מחייכם" • צפו

איל ההון, אילון מאסק חשף את הרובוט החדש "אופטימוס" במסגרת אירוע "יום הבינה המלאכותית" של טסלה שנערך בפאלו אלטו בקליפורניה | מאסק מאמין שהרובוט יהפוך בעתיד לחלק מחיי היום-יום של מיליוני בני אדם, ויסייע להם בשורה של משימות 

מאסק הציג את הרובוט של טסלה: "יוציא את השעמום מחייכם" • צפו
אילון מאסק והרובוט אופטימוס צילום: טסלה

טסלה הציגה בסוף השבוע אב-טיפוס מתקדם של הרובוט דמוי האדם שלה – "אופטימוס". הוא עלה לבמה באירוע של החברה שמוקדש לפיתוח בינה מלאכותית שהתקיים בעמק הסיליקון.

אופטימוס עדיין לא מסוגל ללכת באופן אוטונומי, והוא הגיע לבמה בעזרתם של שלושה עובדי טסלה, ונפנף לקהל. מאסק אף אמר כי בשלב זה של הפיתוח "חסר לו מח - אין לו את האינטליגנציה הנחוצה כדי לנווט בעולם".

בטסלה מודעים לכך שהרובוט שלהם עדיין לא מספיק משכנע, ואופטימוס רחוק גם מהחזון של הבעלים של טסלה, אילון מאסק, לגבי רובוט דמוי אדם שיוכל אולי לשנות את העולם. ועדיין, מאסק הודיע כי הרובוט יכול לעשות הרבה מעבר למה שהראה לקהל ביום שישי. לדבריו הרובוט הוא עדין ולכן "פשוט לא רצינו שהוא ייפול".

מאסק פתח את האירוע עם ההכרזה שהיא ללא ספק המעניינת ביותר, והעלה לבמה את הרובוט שעליו עובדת החברה. ״שנוציא את הבוט?״, אמר מאסק לקולות צהלה מצד הקהל (ואולי בעקיצה קלה לקרב שלו מול טוויטר), והזמין את אופטימוס – לא לפני שאחת מעובדות טסלה שהיו יחד עם מאסק על הבמה חידדה כי מדובר בניסוי הראשון של הרובוט לטייל כשהוא אינו מחובר למערכת תמיכה כלשהי.

הדלתות נפתחו ואל הבמה צעד באיטיות הרובוט דמוי האדם של טסלה – בגובה 1.72 מטרים ובמשקל כ-56 קילוגרם – שנועד "לחסל" בעיקר "משימות חזרתיות ומשעממות". הוא הגיע עד למרכז הבמה ואז החל לנופף לשלום כשהוא מניע את הגוף ואפילו רוקד במה שנראה כמו תצוגת תכלית ליכולת שלו להחזיק את עצמו מבלי ליפול. למרות זאת, מאסק הבהיר כי הוא יכול לעשות הרבה יותר, אבל בטסלה בחרו שלא להציג את הפעולות הללו ״כדי שהוא לא ייפול על הפנים שלו״.

מאסק הבהיר באירוע כי הגרסה שהעלה על הבמה היא כזו שנבנתה עם חלק מהרכיבים שהגיעו מצד ג׳, ובטסלה כבר עובדים על גרסה נוספת עם אותם הרכיבים שפותחו ויוצרו in-house. הוא אף העלה את הגרסה הזו על הבמה, בעזרת עובדי החברה, מכיוון שלדבריו היא תוכל ללכת עצמאית רק בעוד כמה שבועות אחרת ייפול על הפרצוף.

מאסק טוען כי טסלה מכוונת לתג מחיר מאוד שאפתני לרובוט ״המשעמם״ שלה, ולדבריו זה יהיה ״פחות מ-20 אלף דולר״. מאסק טען עוד כי אופטימוס הרובוט שיהיה קל יותר לייצר אותו בהיקף רחב לעומת המתחרים, והוא נבנה כך שניתן יהיה לייצר מיליוני יחידות שלו בייצור המוני. עם זאת, מאסק לא נקב בתאריך יעד כלשהו לתחילת הייצור ההמוני או הגעה של אופטימוס לקהל הרחב.

אף על פי שלאופטימוס של טסלה אין מוח פוזיטרוני והוא לא מתוכנת לפי חוקי הרובוטים של אסימוב, בטסלה מנסים לעצב אותו בצורה קרובה לזו של בני האדם. לאופטימוס יש 5 אצבעות בכל כף יד ואף מערכת דמוית גידים. לפי העובדים, הוחלט לעצב כך את הרובוט כדי שיוכל לבצע פעולות שדומות כמה שיותר לאלה של בני האדם.

ועדיין, החזון של טסלה לגבי אופטימוס מזכיר את מה שניתן כיום למצוא רק במדע הבדיוני - גדודי רובוטים דמויי אדם שיכולים לעשות "פעולות שימושיות" שכוללות, כך לפי מאסק, הכנת ארוחת ערב, כיסוח הדשא ואף לשמש כבייביסיטר. לאלה החוששים מהשתלטות רובוטית על העולם, אפשר להשמיע צפירת הרגעה: שום חברה שמפחתחת רובוטים עוד לא הצליחה לפצח את סוד התודעה האנושית, בטח שלא להשתיל אחת כזאת למכונה. לכן כנראה שיעברו עוד כמה שנים טובות עד שהחלומות של מאסק וגם של חלק מחובבי הרובוטים יתחילו להתגשם.

טסלה אילון מאסק רובוט דור עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד