ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מפרה ריבונות

סין פתחה תחנות משטרה חשאיות ברחבי העולם

סין פתחה מאות תחנות משטרה חשאיות ברחבי העולם במטרה לטפל באזרחים סינים שהתנהגו בניגוד לחוק. 230,000 אנשים נשלחו חזרה לסין דרך תחנות אלו לאחר שהתנהגו באופן לא חוקי במדינות אחרות  

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ממשלת סין פתחה מאות תחנות משטרה חשאיות במדינות אחרות ללא כל אישור ממנהיגי המדינות, כולל שתיים בלונדון, כך דווח ה'דיילי סטאר'. על פי הדיווח, מקורות מקומיים טענו כי המדינה פתחה את התחנות מתוך כוונה "לטפל בפשעים גלובליים ורב-לאומיים". עוד דווח, כי כמה מהתחנות נפתחו בשם "תחנת השירות של משטרת פוג'ואו מעבר לים". מיקומם של שתי התחנות בלונדון אינו ידוע כרגע, ה"דיילי סטאר" פנה לקבל תגובה בנושא ממשרד ראש הממשלה בבריטניה.

עד כה ניתן למצוא אותם בלונדון, גלזגו - סקוטלנד, הולנד, אירלנד, קנדה עם שלוש, ניו יורק, ופורטוגל, ארבע באיטליה, שלוש בפריז, לפחות שמונה בספרד, כמו גם רבים נוספים ברחבי העולם. התחנות נפתחו במטרה לסייע לסינים החיים בחו"ל, ארגון בטחוני בריטי Safeguard Defenders טוען שכ-230,000 אנשים נשלחו חזרה לסין דרך תחנות אלו לאחר שהתנהגו באופן לא חוקי במדינות אחרות.

ריצ'רד פרל, לשעבר עוזר שר ההגנה של ארצות הברית לעניינים אסטרטגיים גלובליים, אמר בביקורת על סין: "ריבונות לאומית היא חובה כמו גם זכות. ממשלה שלא תמלא את תפקידה של ממשלה, מפקיעה את זכויותיה של משילות".

לפי אתר חדשות סיני: יש יותר מ-4.3 מיליון סינים בחו"ל. בדיווח הסיני נאמר כי "ב-10 בינואר השנה, הלשכה לביטחון הציבור פתחה תחנות חירום, עם חיוג המספר 110 במדינות מסוימות, תוך מתן שירותים לסינים שגרים בחו"ל כדי להזעיק עזרה". ה'דיילי סטאר' מציין "בקיצור, אם תחייגו בטלפון 110, תגיעו לתחנות המשטרה בסין".

סין לונדון כוחות משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד