י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חוששים להיתקע ביו"כ

בגלל סיגריה: מעל ל-300 חסידים הורדו מהמטוס בדרך מאומן

קבוצת של מעל ל-300 חסידי ברסלב, בהם נשים, זקנים וילדים שהתעכבו באומן מספר ימים בכדי לא להיתקע בדרכים בלחץ של מוצאי החג, חוששים כעת כי יאלצו לשהות גם ביו"כ בניכר מאחר וכל הקבוצה הורדה מהמטוס בעקבות עימות סביב עישון סיגריה אלקטרונית במטוס

בגלל סיגריה: מעל ל-300 חסידים הורדו מהמטוס בדרך מאומן
הנוסעים יורדים מהמטוס לאחר ביטול הטיסה צילום: באדיבות לוי נוישטט

יותר מ-300 חסידי ברסלב ששהו בציון רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה בראש השנה, והתעכבו ביציאתם לאחר החג מאחר והבינו כי יאלצו להיתקע בדרכים, עשו אמש, מוצאי שבת, את הדרך הארוכה לעיר יאסי ברומניה, בכדי לעלות על טיסה לישראל. אולם המסע חזרה הסתבך לאחר שהם הורדו מהטיסה ואולצו להישאר ברומניה ללא אוכל כשר במשך שעות ארוכות כשהם חוששים להישאר גם ביום כיפור בניכר.

לטענת אנשי חברת 'Wizz Air' שאחראית על הטיסה, נערה כבת 15 עישנה סיגריה אלקטרונית במטוס וצוות האבטחה הורידו אותה אל הקרקע, מאחר והנערה טענה כי כלל לא עישנה ומדובר בעלילה או בטעות בזיהוי, אחיה ניסה לעכב את צוות האבטחה והתפתח עימות בתוך המטוס עד שלבסוף גם הוא הורד. אלא שהחסידים שנשארו ניסו לעזור לשניים ואחרי שעתיים של משא ומתן, הוחלט להוריד את כל הנוסעים מהמטוס, כולל תינוקות, ילדים, ואפילו כמה נכים שנזקקים לכיסאות גלגלים.

אחד הנוסעים אומר ל'בחדרי חרדים': "הורידו אותנו ללא מענה, בלי אוכל או משהו לשתות. יש פה אישה מבוגרת שהתעלפה מהלחץ, אנחנו בחוסר אונים מוחלט. אנו פונים לכל מי שיש בידו לסייע, בבקשה, עזרו לנו".

מדובר כאמור בקבוצה המונה למעלה מ-300 איש שהתעכבו באומן במשך מספר ימים בכדי להימנע מעיכובים בדרכים וכעת הם נאלצים לשהות במקום ללא אוכל וללא מקום לינה מסודר.

אומן מעצר חרדים אנטישמיות וויז אייר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד