י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מתקפה אוקראינית

תיעוד: כלי רכב שרופים לצד חפצים ועשרות חיילים רוסים מתים

בזמן שהחיילים הרוסים ברחו מהעיר לימאן, אוקראינה פתחה במתקפת ארטילריה. כלי רכב שרופים לצד חפצים אישיים נראו זרוקים בבוץ ועשרות חיילים רוסים מתים על הכביש. עשרות ואולי מאות חיילים רוסים נפלו בשבי האוקראיני

תיעוד: כלי רכב שרופים לצד חפצים ועשרות חיילים רוסים מתים
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

בלוגרים צבאיים רוסים דיווחו כי חיילים אוקראינים נכנסו למרכז העיר לימאן אחרי שהחיילים הרוסים ברחו ממנה, וחילקו אוכל לתושבים. הם הודו שנפילתה של לימאן גרמה "נזק חמור למוניטין של מוסקבה". הם ציינו שהעיר היא רק בתיאוריה חלק מהפדרציה הרוסית.

"כל ההבטחות שהיו לשלוח לנו תגבורת לא התממשו", התלונן חייל רוסי אחד לחבריו בציטוט שפרסם ה'גארדיאן' הבריטי. מוקדם יותר, בשבת, הכוחות המזוינים של אוקראינה כיתרו לחלוטין את העיר, ולכדו בתוכה אלפי חיילים רוסים. מושל מחוז לוהנסק, סריי היידאי, אמר כי הכוחות הנצורים הרוסים התחננו ביום שישי שיאפשרו להם לעזוב את לימאן, אך מפקדיהם סירבו והרבה מהם נהרגו כשנסוגו בסופו של דבר.

בזמן שהחיילים הרוסים ברחו מהעיר לימאן אוקראינה פתחה במתקפת ארטילריה, כלי רכב שרופים לצד חפצים אישיים נראו זרוקים בבוץ ועשרות חיילים רוסים מתים בכביש. עשרות ואולי מאות חיילים רוסים אחרים נפלו בשבי האוקראיני.

ברוסיה טוענים כי הצליחו לפנות את לימאן מהחיילים הרוסים ששהו בה עוד לפני שאוקראינה הצליחה לכתר אותה. בתקשורת הרוסית הוסבר כי הסיבה שאוקראינה רשמה הצלחה גדולה כל כך בלימאן לא מלמדת על עוצמתה הצבאית של אוקראינה. לטענת הרוסים, אוקראינה הוכתה מכה אחר מכה ונגרמה לה אבדות אדירות, אבל אוקראינה הטילה אל המערכה חיילי מילואים, וכך, על ידי יתרון מספרי משמעותי במספר החיילים היא הצליחה לגרום לכך שהחיילים הרוסים היו מאוימים והפיקוד הרוסי העדיף לבחור בנסיגה אסטרטגית כדי שלא לסכן את החיילים ולהביא למצב שהם יהיו מכותרים על ידי החיילים האוקראינים.

ההסבר הרוסי נועד לא רק לרכך את ההשפלה שבניצחון האוקראיני הנוסף, אלא גם לתת הצדקה לגיוס המילואים הרוסי, בטענה שרוסיה יכולה להתמודד עם אוקראינה בקלות, אם רק יהיה לה מספר חיילים גדול שיהיה בהתאם למספרם של החיילים האוקראינים. כך או כך, באוקראינה מציגים גרסה שונה לחלוטין למה שמתחולל בלימאן, ולפי ההערכות של צבא אוקראינה, בעיר המכותרת היו לכודים בין 5000 ל-5500 חיילים רוסים.

עם זאת, צבא אוקראינה אמר כי ייתכן שמספר השבויים יהיה נמוך משמעותית, משום שבקרב החיילים הרוסים יש הרוגים רבים. עוד נמסר על שבויים רבים שנתפסו ביממה האחרונה באזור, כשהאוקראינים צדים את הרוסים המנסים להימלט מהעיר, הורגים בהם ושובים את הנותרים. לפי האוקראינים, בין השבויים יש לא מעט חיילים שגויסו בעשרת הימים האחרונים, מאז הכריז פוטין על הגיוס הכללי. המשמעות היא שהחיילים נשלחו להיטבח בשדה הקרב בלי שום הכשרה צבאית מקדימה.

עוד דווח עם על פיצוצים במחסן תחמושת בשדה תעופה רוסי בחצי האי קרים, שסופח לרוסיה כבר לפני שמונה שנים. ברוסיה טוענים שלא מדובר בתוצאה של מתקפה אוקראינית, אלא בנחיתת אונס של מטוס רוסי שלא נגרמה בצורה טובה, והיא זאת שגרמה לפיצוץ ולשריפה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין חיילים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד