י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מה הקשר בין ארבעת המינים לשעון יד?

כאשר בחורי הישיבה התחילו לברך על ד' המינים, הבחין האדמו"ר מסאטמר בבחור עונד שעון יד - ונדרך • ומה קרה אחר-כך?

האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמר

בחסידות סאטמר ישנם בחורי ישיבה שאינם חוזרים לבית הוריהם ונשארים לחגוג את חג הסוכות בקרית יואל, במחיצת האדמו"ר מסאטמר, כדי ליטול את הלולב של האדמו"ר. מדובר בעיקר בבחורים המתגוררים מחוץ לגבולות ארה"ב.

הבחורים מגיעים כבר בבוקרו הראשון של חג הסוכות לסוכתו של האדמו", ולאחר שהאדמו"ר מסיים את סדר נטילת הלולב לפני התפילה, הם מקבלים מידו את ד' המינים כדי לצאת בהם ידי חובת המצווה.

כאשר הבחורים התחילו לברך בזה אחר זה על ד' המינים, הבחין האדמו"ר לפתע כי בחור אחד עונד שעון יד. בחסידות סאטמר, בחור שאיננו מצויד בשעון כיס ועונד על ידו שעון - מוגדר כ'בחור מודרני'. שכן, ה'פריבילגיה' הזו שמורה לבעלי-בתים בלבד ולא לבחורים חסידיים. גם החתנים מקבלים לעת אירוסיהם, ברוב המקרים, שעון כיס.

בסאטמר מזכירים כי גם האדמו"ר מסאטמאר, בעל ה'ברך משה' זצ"ל, ציין במשאותיו לפני הבחורים מספר פעמים, כי ענידת שעון יד היא אקט מודרני עבור בחור חסידי.

האדמו"ר נדרך מיד ושאל את הבחורים: "מי עוד עונד שעון יד?"

כאשר בחורים נוספים, השיבו בחיוב, הבהיר להם האדמו"ר כי אינם רשאים ליטול את ארבעת המינים שלו - באומרו: "אני לא רוצה שהד' מינים שלי יהיו בידיים של בחור מודרני שעונד שעון יד..."

הבחורים הסירו מיד את השעונים והבטיחו שלא לענוד אותם יותר על היד. הם הוסיפו והתנצלו, כי במקום מגוריהם (ישראל ואירופה) הדבר מקובל ואין בצעד כזה, משום מודרניזציה כלשהי. רק אז, ניאות האדמו"ר להעניק להם את ארבעת המינים והבחורים המאושרים בירכו עליהם.
סאטמר ארבעת המינים שעון יד ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד