כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

לאחר עימות: המתיישב שחושמל שוב נעצר

בועז אלברט תושב יצהר, שהתפרסם כאשר חושמל בעת מעצרו - שוב נעצר היום • מאות מתיישבים התפרעו וניסו לחסום את כוחות המשטרה

מעצרו של בועז אלברט. צילום: אלחנן גרונר, הקול היהודי
מעצרו של בועז אלברט. צילום: אלחנן גרונר, הקול היהודי

לאחר ארבע וחצי שעות, הצליחו כוחות צה"ל והמשטרה לשבור את המתקן בו היה כלוא בועז אלברט ולעצור אותו.

היום אחר הצהרים לאחר השעה 16:00 הגיעו כוחות גדולים לישוב יצהר, על מנת לעצור את בועז אלברט, לאחר שהפר את צו מנהלי שהרחיק אותו מביתו.

הכוחות שהגיעו, התקבלו על ידי למעלה מ-50 מתנחלים ששהו בבית אלברט, וכמאה נוספים שתקפו את השוטרים מחוץ לבית בחפצים. כוחות משטרה נוספים שהוזעקו למקום, נתקלו בחסימות מסוגים שונים בדרך ליצהר.

עם כניסת הכוחות לביתו של אלברט, הופתעו לגלות כי הוא הכין מבעוד מועד מתקן מיוחד, על מנת להקשות עליהם לעוצרו, ונעל את עצמו. המשטרה הביאה ציוד פריצה מתקדם כדי להתגבר על המתקן.


צילום: אלחנן גרונר, הקול היהודי

"צר לי שכוחות הבטחון מצאו דווקא את חול המועד סוכות לאכוף צו הרחקה שאין חולק שהוא אכזרי משפיל ואנטי דמוקרטי", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. "אנו מוחים על השימוש בצו זה כנגד תושב המועצה ומבקשים מגורמי החקיקה והמשפט לבחון מחדש את השימוש בצו זה כנגד אזרחי מדינת ישראל".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "סמוך לשעה 16:30 הגיעו כוחות משטרה וצה"ל לישוב יצהר, על מנת לבצע מעצר של תושב החשוד בהפרת צו מנהלי האוסר עליו לשהות במקום".

"בעת הגעת הכוחות לביתו שהו במקום עשרות אנשים אשר מנעו מהכוחות את הגישה אליו תוך כדי שהם נוקטים באלימות פיזית זורקים אבנים כסאות ביצים ומים על הכוחות שהגיעו לאכוף את צו ההרחקה. בזמן העימות מפר הצו קשר עצמו בשרשראות ברזל למתקן שהכין מבעוד מועד".

"למקום הגיעו כוחות ביטחון נוספים אשר פינו את האנשים מהבית. האיש הובל לחקירה במפלג לפשיעה לאומנית ובהמשך יובל למעצר. בדיווח הדגישו כי אין עצורים ואין פצועים מקרב האזרחים והשוטרים.
אלברט משטרה שומרון חסימה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד