כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המדד החדש של בנק ישראל

היכן תקבלו את הריבית הגבוהה ביותר

ההחלטה של הבנקים לגלגל את עליית הריבית להלוואות אך לא להוסיף ללקוחות על הפקדונות, עוררה סערה ציבורית, והיום פרסם לראשונה המפקח על הבנקים את הנתונים המראים אילו בנקים משתלמים יותר ללקוחות, ואילו פחות | הרשימה תפורסם מידי חודש

היכן תקבלו את הריבית הגבוהה ביותר
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

פחות מחודש לאחר שהפיקוח על הבנקים הודיע כי בכוונתו לפרסם את הריביות על הפקדונות וההלוואות של הבנקים למשקי הבית, היום (ראשון) הוא חושף את הנתונים. הנתונים כוללים את הריבית בפקדונות שמציע כל בנק, ומחולקים הן לפי משך הזמן הנדרש לסגירת הפיקדון והן לפי סוגי הריבית (קבועה או משתנה בהתאם לשינוי בריבית בנק ישראל). בנוסף מתפרסמת הריבית הממוצעת לאשראי למשקי בית בכל בנק.

הנתונים צפויים להתעדכן מדי חודש, ובשלב זה הם נכונים לנתוני סוף אוגוסט, קרי אינם מגלמים באופן מלא את העלאת הריבית האחרונה (עלייה חדה של 0.75% לרמה של 2%), שנעשתה לקראת סוף חודש אוגוסט.

מההשוואה שפרסם בנק ישראל עולה כי במהלך חודש אוגוסט הפקיד הציבור הישראלי 19.55 מיליארד שקל בפיקדונות בריבית משתנה (צמודה לפריים) ו-21.79 מיליארד שקל בפיקדונות בריבית קבועה. הבנקים שנתנו את הריבית הגבוהה ביותר הם בנק "וואן זירו" החדש, שהציע בממוצע ריבית של 2.10% ובנק ירושלים שנתן ריבית של 2.05% פיקדונות בריבית משתנה. לעומת זאת בנק יהב סיפק באותו החודש ריבית של 0.42% בלבד על אותו סוג פיקדונות, ובנק לאומי נתן ריבית של 0.44% בממוצע – זאת בזמן שהריבית במשק עלתה כבר ל-2%.

מתוך נתוני בנק ישראל.

גם בפיקדונות בריבית קבועה הצטיין בנק ירושלים, שנתן ריבית של בין 1.36% ועד 2.26%, בהתאם לתקופת הפיקדון (פחות מ-3 חודשים ועד חמש שנים). בפיקדונות ארוכים ישנם בנקים שעקפו את בנק ירושלים, למשל מרכנתיל ומזרחי טפחות בתקופה של שנה עד שנתיים סיפקו ריביות של 2.69% ו-2.81% בהתאמה, ומזרחי טפחות בתקופה של שנתיים עד חמש שנים סיפק ריבית של 2.44%. עם זאת, מנתוני בנק ישראל עולה כי סך הפיקדונות הגדול ביותר באוגוסט הופקד לתקופה של עד שלושה חודשים (7.06 מיליארד שקל).

בתחום ההלוואות מפרסם בנק ישראל כי סך האשראי שניתן למשקי הבית בחודש אוגוסט הסתכם ב-4.58 מיליארד שקל. הבנק שלוקח את הריבית הגבוהה ביותר בממוצע על הלוואות הוא בנק ירושלים, עם ריבית של 13.39% בממוצע, בפער גדול משאר הבנקים. אחריו בנק מרכנתיל עם ריבית של 7.43%. הבנק שלקח את הריבית הנמוכה ביותר על הלוואות באוגוסט הוא בנק וואן זירו, עם ריבית של 4.6%.

כאמור, מדובר בנתוני אוגוסט והם צפויים להשתנות ולהתפרסם בכל חודש. הפיקוח על הבנקים הבהיר כי במהלך הרבעון הראשון של 2023 צפויה הרחבה נוספת של המידע המוצג באתר ויתווספו נתונים שירחיבו את ההשוואה. "כחלק מהרפורמות הצרכניות הרבות שקידם הבנק בשנים האחרונות, אנו מפרסמים היום מידע אודות שיעורי הריבית של מוצרי הפיקדונות והאשראי למשקי הבית, בחלוקה לבנקים השונים", מסר המפקח על הבנקים, יאיר אבידן. "אני מאמין כי צעד זה יסייע בחיזוק כוחו של הלקוח ומתן היכולת לקבל החלטה מושכלת, לאחר בחינת מכלול הנתונים באופן פשוט, נגיש ונוח".

בנק ישראל ריבית קבועה פיקדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד