כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לרגל 75 שנה למדינה

הנשיא הרצוג הכריז על שינוי מדיניות החנינות: "מי שנתן, יקבל"

לקראת 75 שנות המדינה, הכריז הנשיא הרצוג על מדיניות חנינות חדשה: "חברה צודקת נושאת באחריות גם למי שנמצאים בשוליה, למי שמעדו ונמצאו ראויים לעונש, וכעת, ובכפוף כמובן לתנאים הכרחיים ומחייבים. זכאים לרחמים, לחמלה ולדלת פתוחה", אמר הנשיא בנאומו

הנשיא הרצוג הכריז על שינוי מדיניות החנינות: "מי שנתן, יקבל"
אסיר בכלא. אילוסטרציה צילום: pixabay

נשיא המדינה יצחק הרצוג הכריז היום (ראשון) בכנס בנושא חנינות שערך בבית הנשיא בירושלים, על מדיניות חנינות מיוחדות. השימוש בסמכות החנינה תהיה רחבה יותר ביחס למבקשי חנינה שגילם הוא מעל 75, נכי צה"ל והלומי קרב. ניתנה התייחסות גם לאזרחים שתרמו תרומה ייחודית לביטחון המדינה.

בנוגע למבקשי חנינה מגיל 75 ינתן משקל מיוחד לכאלו שהורשעו בהיותם קטינים והצליחו להשתקם. החלטת נשיא המדינה תתקבל לאחר שקילת כל בקשת חנינה שהוגשה לגופה, ובחינה בסיס הנסיבות וזאת לאחר קבלת חוות דעת של כלל הגורמים המוסמכים.

הרצוג נאם בכנס והודיע שהמדיניות החדשה תיכנס לתוקף בחגיגות 75 שנים למדינת ישראל, כלומר בחודש מאי בשנת 2024. בנאומו אמר הנשיא הרצוג כי "חנינה לרגל מאורע לאומי מיוחד היא מסורת מוכרת בחברות רבות וגם בישראל. חנינות ניתנו על ידי נשיאי המדינה לרגל חגיגות ה-30 למדינת ישראל, 15 שנים לשחרור ירושלים, 40 שנים להקמת המדינה יובל להקמת המדינה, ועוד".

הנשיא הוסיף: "גם אני מבקש לקחת חלק במסורת הזו, להעלות על נס את הערכים החשובים לנו, ולראות בשנת השבעים וחמש למדינת ישראל, הזדמנות להושיט יד ארוכה ותומכת הזדמנות לעצור, להתבונן ולראות את מי שאולי, איננו רואים מספיק. להשיב אל תוך הקולקטיב שלנו, גם את מי שיצא ממנו ועמל, ופסע במסע מפרך, ועשה תיקון אמיתי ובונה. הם ראויות וראויים לכך כיחידים, אבל מעבר לזה, אנו זקוקים לכך כחברה. חברה צודקת נושאת באחריות גם למי שנמצאים בשוליהּ, למי שמעדו ונמצאו ראויים לעונש, וכעת, ובכפוף כמובן לתנאים הכרחיים ומחייבים, זכאים לרחמים ולחמלה; לדלת פתוחה".

יצחק הרצוג מכתב חנינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד